عصر خودرو

هند در بازار جهانی شکر غایب می‌شود!

عصر بازار- هند برای اولین بار طی ۷ سال گذشته صادرات شکر را ممنوع می‌کند.

هند در بازار جهانی شکر غایب می‌شود!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، سه منبع دولتی هند اظهار کردند که انتظار می‌رود هند در فصل آینده و از ماه اکتبر صادرات شکر را ممنوع کند و برای اولین بار در هفت سال گذشته حمل ونقل را متوقف کند، زیرا  کمبود باران باعث کاهش تولید نیشکر شده است.

    عدم حضور هند در بازار جهانی احتمالاً باعث افزایش شاخص قیمت در نیویورک و لندن می‌شود که در حال حاضر در حدود بالاترین قیمت‌های چند ساله معامله می‌شوند و ترس از تورم بیشتر در بازارهای جهانی مواد غذایی را ایجاد می‌کند.

    یک منبع دولتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: تمرکز اولیه برآوردن نیازهای قند محلی و تولید اتانول از نیشکر اضافی است و برای فصل آینده شکر کافی برای تخصیص سهمیه صادراتی ارائه نخواهد شد. هند در فصل جاری مجوز تنها 6.1 میلیون تن شکر را تا 30 سپتامبر صادر کرد و در فصل گذشته رکورد 11.1 میلیون تن را داشت. در سال 2016، هند مالیاتی 20 درصدی بر صادرات شکر وضع کرد تا از فروش خارج از کشور جلوگیری کند.

    باران های موسمی در نواحی تولید نیشکر که مجموعا بیش از نیمی از کل تولید شکر هند را تشکیل می‌دهند،  در سال جاری تاکنون 50 درصد کمتر از میانگین بوده است.

    قیمت‌های شکر محلی در این هفته به بالاترین سطح خود در نزدیک به دو سال گذشته رسید و دولت را بر آن داشت تا به کارخانه‌ها اجازه دهد 200 هزار تن بیشتر در ماه اگوست بفروشند.

    تورم خرده فروشی در هند در ماه جولای به بالاترین میزان در 15 ماه گذشته یعنی 7.4 درصد و تورم موادغذایی به 11.5 درصد رسید که بالاترین میزان در سه سال اخیر است. تولید شکر هند در فصل 2023 تا 2024 ممکن است با 3.3 درصد کاهش به 31.7 میلیون تن برسد.

    بر اساس گزارش رویترز، هند در ماه گذشته با اعمال ممنوعیت صادرات برنج سفید غیر باسماتی، خریداران را شگفت زده کرد. دهلی نو همچنین هفته گذشته تعرفه 40 درصدی را بر صادرات پیاز وضع کرد زیرا تلاش می‌کند قیمت موادغذایی را کاهش دهد. انتظار می‌رود تولید کمتر در تایلند باعث کاهش شود و تولیدکننده بزرگ برزیل به تنهایی قادر به پر کردن این شکاف نیست.

    برچسب ها