عصر خودرو

وزیر جهاد کشاورزی:

قیمت تضمینی سیاستی برای تمام محصولات کشاورزی است

عصر بازار- در کشور ما بورس کالا در ارتباط با بخش کشاورزی آنطور که شایسته است، فعال نشده است در صورتیکه در دنیا بورس کالاهای کشاورزی فعالیت جدی در این عرصه دارند.

قیمت تضمینی سیاستی برای تمام محصولات کشاورزی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی، درباره نقش بورس کالا در رونق اقتصاد کشاورزی گفت: ایران هنوز نتوانسته از ظرفیت های بورس کالا در بخش کشاورزی استفاده ببرد در حالیکه به عنوان مثال بورس شیکاگو از یک سابقه دیرین و تاریخی در این عرصه برخوردار است.

    وی در ادامه افزود: امروزه عمده کالاهای کشاورزی در بورس های مهم جهانی معامله می شوند، البته ما نتوانستیم از این سازو کار آنطور که باید و شاید استفاده کنیم.

    وزیر جهاد کشاورزی به قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه به عنوان راهکاری برای آزادسازی ظرفیت های بورس کالا اشاره کرد و گفت: در قانون برنامه 5 ساله پنجم بحث قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی وارد بورس کالاهای کشاورزی شد که از سال گذشته در ارتباط با جو و ذرت عملیاتی شد و امسال هم آنرا در سطح کشور تعمیم دادیم.

    حجتی در پایان این گفتگو ابراز امیدواری کرد که این روش روز به روز توسعه داده شود و سایر محصولات کشاورزی نیز با همین روش در بستر بورس کالا مورد معامله قرار بگیرند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها