عصر خودرو

نعمت‌زاده اعلام کرد:

تجارت ۴۰ میلیون دلاری ایران و تونس

عصر بازار- وزیر صنعت با اعلام بررسی راهکارهای توسعه مناسبات ایران و تونس، گفت: سطح فعلی تجارت بین دو کشور ۴۰ میلیون دلار است.

تجارت ۴۰ میلیون دلاری ایران و تونس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده در دیدار «منجی مرزوق» وزیر انرژی و معادن کشور تونس با اعلام بررسی راهکارهای توسعه روابط صنعتی و معدنی ایران و تونس، گفت: ورود بخش خصوصی داخلی و خارجی جهت مشارکت و فعالیت در معادن ایران آزاد است.

    وی گفت: در زمینه زمین شناسی دارای تجارب خوبی هستیم و با سایر کشورها در این زمینه همکاری خوبی داریم. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و تونس دارای ظرفیت‌های خوب معدنی هستند که برای تامین کمبود برخی از مواد معدنی از جمله فسفات همکاری‌های معدنی با کشور تونس را توسعه می دهیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سطح تجارت ایران و تونس 40 میلیون دلار است و رضایت بخش نیست، اظهارداشت: برای ارتقای روابط اقتصادی با کشور تونس لازم است روابط بین بانکی تسهیل شود تا سرمایه گذران به آسانی جلو بیایند.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد و راه اندازی خط تراکتور سازی ایران در کشور تونس از پیشنهادی ما برای توسعه همکاری با کشور تونس است. نعمت زاده در ادامه با اشاره به توانمندی جمهوری اسلامی ایران در زمینه تاسیسات وتجهیزات برقی، افزود: در زمینه ساخت کلیه تجهیزات برقی، ترانسفورماتور، کابل‌های فشار قوی 400 ولتی، کلیه سیستم های کنترل و DCS و کابل های کنترل خودکفا هستیم به طوری که قادریم توربین‌های 160 الی 180 مگاوات به صورت گازی را به 260 مگاوات برسانیم و حاضریم در این زمینه ها نیز با کشور تونس همکاری داشته باشیم.

    همچنین «منجی مرزوق» وزیر انرژی و معادن کشور تونس در این دیدار گفت: امید است در این دیدارها بتوانیم با جمهوری اسلامی ایران در زمینه انرژی و معادن به نتایج خوبی برسیم. تولید فسفات در تونس توانسته است برای بیش از 27 هزار نفر شغل ایجاد کرده، همچنین به تامین سرمایه و اقتصاد کشورمان کمک کند.

    وزیر انرژی و معادن کشور تونس گفت: برای بهینه سازی شبکه برق تونس و تبدیل آن به انرژی های نو به کمک جمهوری اسلامی ایران نیاز داریم. در مناقصات بین المللی تامین انرژی از طریق باد و خورشید ایران می تواتند یکی از اولویت‌های ما باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو