عصر خودرو

مدیرمعاملات کارگزاری تامین سرمایه نوین در گفتگو با «عصر بازار» مطرح کرد؛

سه عامل مهم رشد امروز بازار

عصر بازار- مدیرمعاملات کارگزاری تامین سرمایه نوین معتقد است: قرار گرفتن شاخص در محدوده حمایتی، اصلاح قیمتی برخی از نمادها و ایجاد جو خوشبینی از عمدهترین دلایل رشد امروز بازار است و به احتمال زیاد افزایش سرمایه بانکها رخ خواهد داد.

سه عامل مهم رشد امروز بازار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    احسان بدیعی در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر بازار» با اشاره به رشد 155 واحدی امروز شاخص بورس، بیان کرد: رشد بازار در زمستان سال پیش همگن با اتفاقات بنیادی که در شرکتها روی داده، نبوده است. به همین دلیل به اعتقاد برخی از کارشناسان تا نیمه دوم سال جاری، فضای ابهام بر بازار حاکم است و پس از این مدت میتوانیم تاثیر اتفاقات مثبت انجام شده را بر بازار ارزیابی کنیم. البته گروهی دیگر از کارشناسان پایان فصل مجامع را زمان انتظار رشد بازار میدانند.

    وی به اتفاقات روی تک سهمها اشاره کرد و افزود: رویداد ویژه امروز لیدر شدن گروه خودرویی و سهام شرکت ذوبآهن اصفهان بود. به این ترتیب خبر احتمال افزایش سرمایه این شرکت، موجب رشد این سهم شد.

    این فعال بازار سرمایه در تشریح وضعیت شاخص از نظر تکنیکالی نیز یادآور شد: شاخص از نظر تکنیکالی به سطح حمایتی رسیده بود و همانطور که کارشناسان پیشبینی کرده بودند، زمان بازگشت رسیده بود. همچنین خبر صحبتهای جان کری در خصوص بلا مانع بودن همکاری بانکهای اروپایی با بانکهای ایرانی، جو خوشبینی و مثبتی در بازار ایجاد کرد.

    بدیعی اظهار کرد: برخی از نمادهایی که امروز صف خرید شدند، در روزهای پیش اصلاح قیمتهای قابل توجهای داشتند و به همین دلیل، زمان افزایش قیمت آنها فرا رسیده بود.

    مدیرمعاملات کارگزاری تامین سرمایه نوین در مجموع قرار گرفتن شاخص در محدوده حمایتی، اصلاح قیمتی برخی از نمادها و ایجاد جو خوشبینی را از عمدهترین دلایل رشد امروز بازار دانست و گفت: نماد خودرو با وجود اینکه شایعه افزایش سرمایهاش از سوی مسئولین رد شده بود، رشد داشت و به این ترتیب این سهم لیدر شد و بسیاری از سهمهای همراه خود را افزایش داد.

    به گفته وی، در گروه خودرویی شاهد اصلاح قابل توجهای بودهایم که سبب بازگشت سهام این گروه به روند صعودی شد.

    این فعال بازار سرمایه در خصوص خبر احتمال افزایش سرمایه بانکها نیز ابراز کرد: اخباری مبنی بر افزایش سرمایه بانکها از محل مازاد داراییهای بانک مرکزی در خارج کشور شنیده میشود که هنوز اخبار موثقی از آن نداریم. اما با توجه به تلاش مسئولان به نظر میرسد این افزایش احتمالی سرمایه به میزان قابل توجهای باشد که انجام آن احتمال بالایی دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها