عصر خودرو

صادرات گاز مایع به آفریقا برای نخستین بار

عصر بازار- مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، از صادرات گاز مایع برای نخستین بار با ایزوتانک به کشورهای آفریقایی خبرداد.

صادرات گاز مایع به آفریقا برای نخستین بار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اسماعیل حشم فیروز با بیان این مطلب گفت: با توجه به اهداف پیش‌بینی شده در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران برای دستیابی به بازارهای جدید و نیازسنجیهای صورت گرفته، اقدامهای لازم برای صادرات گاز مایع از طریق ایزوتانک به کشورهای آفریقایی انجام شد.

    وی با اشاره به این که نخستین باری است که چنین روش صادراتی استفاده می شود، افزود: صادرات گاز مایع تاکنون از طریق ایزوتانک انجام نمی شد، اما با مطالعات صورت گرفته و اعلام نیاز مشتریان برای دریافت از طریق ایزوتانک، صادرات این فرآورده را آغاز کردیم.

    حشم فیروز ادامه داد: کشورهای آفریقایی به دلیل نداشتن امکانات تخلیه کشتی، گاز مایع را از طریق ایزوتانک دریافت و به همان صورت مصرف می کنند.

    وی با بیان این که تاکنون چند محموله از این طریق صادر شده است، اظهار کرد: تقاضا برای خرید دوباره وجود دارد و برنامه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزایش صادرات و ورود به بازارهای دیگر کشورهاست.

    مدیر صادرات و واردات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با اعلام این خبر که به دنبال ورود ایزوتانک به بورس انرژی هستیم، تاکید کرد: با توجه به این که شرایط صادرات گاز مایع از طریق ایزوتانک به یک روال عادی و معمول بدل شده است، بنابراین زمینه برای حضور در بورس انرژی را آماده می‌بینیم.

    وی گفت: شرایط صادرات گاز مایع به کشورهای آفریقایی از طریق ایزوتانک را در بورس برای سهولت در خرید و رضایت مشتریان مهیا خواهیم کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها