عصر خودرو

گزارش جدید شورای جهانی طلا منتشر شد؛

۳ عامل از رشد بهای طلا حمایت می کند

عصر بازار- قیمت طلا در مسیر کاهش به حرکت خود ادامه داده است، اما با این وجود برخی نهادهای تحلیلگر معتقدند قیمت ها در سال جاری میلادی کاهش پیدا نخواهند کرد.

۳ عامل از رشد بهای طلا حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران،  شورای جهانی طلا در گزارش جدید خود به عوامل رشد قیمت ها در سال جاری میلادی و شرط بالا باقی ماندن قیمت ها اشاره کرده است. در این میان بانک جی پی مورگان اعلام کرده قیمت طلا ممکن است در سال جاری به 1400 دلار در هر اونس برسد. در ادامه به گزارش شورای جهانی طلا و نیز سه عامل مهم که از قیمت فلز زرد حمایت می کنند اشاره می کنیم.

    امروز وزارت کار آمریکا در گزارش خود اعلام کرد هفته پیش تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری در این کشور 294 هزار نفر بوده است. پیش بینی شده بود این رقم 270 هزار نفر باشد. دو هفته پیش تعداد یاد شده 274 هزار نفر بود. با آنکه رقم اعلام شده از پیش بینی ها بالاتر است، اما زیر 300 هزار نفر قرار گرفته و این بدان معناست که روند بهبود شرایط بازار کار ادامه پیدا کرده است.

    قیمت طلا امروز در ساعات اولیه معاملات کاهش یافته بود و با انتشار گزارش وزارت کار از میزان کاهش آن کاسته شد اما گزارش وزارت کار در مجموع مثبت بود در نتیجه دوباره شاهد افول قیمت فلز زرد بودیم. همچنین ارزش دلار تحت تاثیر گزارش وزارت کار تغییری نکرد است. امروز ارزش دلار در برابر یورو و ین افزایش یافته و این عاملی برای فشار بر قیمت طلاست.

    در گزارش شورای جهانی طلا آمده است، ابهام ها درباره آینده اقتصاد جهان و سیاست های پولی انبساطی بانک های مرکزی سبب خواهد شد تقاضا برای طلا، هم برای سرمایه گذاری و هم از سوی بانک های مرکزی، بالا باقی بماند. همچنین احتمال بالای افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا در هند افقی مطلوب برای سرمایه گذاری در طلا ایجاد کرده است.

    نرخ های منفی بهره سبب شده تقاضا برای طلا به عنوان حوزه پرسود سرمایه گذاری جذابیت پیدا کند. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، تقاضا برای طلا در جهان 21 درصد افزایش یافته و به 1289.8 تن رسیده است. کل تقاضا برای سرمایه گذاری در طلا در سه ماهه اول نسبت به سه ماهه اول سال پیش با 122 درصد افزایش به 617.6 تن رسید. و این یک عامل افزایش 17 درصدی قیمت طلا در سال جاری میلادی است.

    سه عامل سبب رشد قیمت طلا شده است: نرخ های منفی بهره در ژاپن و منطقه یورو و احتمال منفی شدن نرخ ها در آمریکا، کاهش ارزش یوان و احتمال به تعویق افتادن برنامه افزایش نرخ های بهره در آمریکا.

    قیمت طلا در سال جاری میلادی تاکنون بیش از 20 درصد افزایش یافته و این بهترین عملکرد طلا در سه دهه اخیر است. اگر سه عاملی که ذکر شد در ماه های آینده تداوم داشته باشند عملکرد طلا در سال جاری میلادی مثبت خواهد بود.

    البته درباره میزان افزایش قیمت ها دیدگاه های مختلفی مطرح است. بانک سرمایه گذاری گلدمن ساکس در گزارش جدید خود پیش بینی قیمت طلا را افزایش داد. در این گزارش آمده است، متوسط قیمت فلز زرد در سه ماه، شش ماه و دوازده ماه آینده به ترتیب 1200 دلار، 1180 دلار و 1150 دلار در هر اونس خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها