عصر خودرو

وزارت نیرو خواستار افزایش همکاری با ژاپن

عصر بازار- با توجه به این‌که وزارت نیرو پروژه‌های متعددی را در بخش آب و فاضلاب تعریف کرده و در این زمینه از پتانسیل بالای نیروی انسانی برخوردار است، برای اجرایی شدن این برنامه‌ها به سرمایه کشور ژاپن نیاز دارد.

وزارت نیرو خواستار افزایش همکاری با ژاپن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان این‌که ایران بیش از 60 هزارمگاوات ظرفیت انرژی تجدید‌پذیر وجود دارد، ادامه داد: در زمینه‌ی احداث سدها، نیروگاه برق آبی، شبکه آبیاری و زهکشی، تامین آب‌ شهرها برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم به‌طوری که باید روی 1000 شهر کار کنیم.

    محمودی افزود: علاوه بر این باید 500 شهر نیزدر زمینه سامانه فاضلاب نیز تکمیل شوند که این مساله نیازمند جذب سرمایه‌گذاری است.

    وی با بیان این‌که در حال حاضر برنامه‌ها تکمیل شده است و به مقطعی رسیده‌ایم که باید برنامه‌ها اجرایی شود، اظهار کرد: شرکت‌های ایرانی می‌توانند با همکاری شرکت‌های ژاپنی این پروژه‌ها را اجرایی کنند، چرا که شرکت‌های ایرانی قطعا می‌توانند زمان را به سود سرمایه‌گذاران ژاپنی صرفه‌جویی کنند که این مساله نیز یک مزیت بزرگ در امر سرمایه‌گذاری است.

    قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به تجربیات شرکت‌های ژاپنی در صنعت آب و فاپلاب گفت:‌وزارت نیرو علاقه‌مند به گسترش همکاری‌های ایران و ژاپن است، لذا قطعا می‌توان با کشور ژاپن همکاری‌های بین‌المللی خوبی را ایجاد کرد.

    محمودی با بیان این‌که ایران در دوران تحریم توانست اقدامات خوبی را انجام دهد اظهار کرد: در آن زمان توانستیم به خوبی از پتانسیل‌های داخل استفاده کنیم و امروز خدمات خود را در سطح بالاتر و اقتصادی‌تری ارائه دهیم.

    وی تصریح کرد: وزارت نیرو خواستار سرمایه‌گذاری‌ کشورهای خارجی در طرح‌های مطرح شده است، لذا در خواست ما از مسوولین ژاپنی این است که در سرمایه‌گذاری‌ پروژه‌های آب و فاضلاب ایران پیشقدم باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها