عصر خودرو

نماینده مجلس:

آزادسازی منابع ایران بدون دادن امتیاز در حال عملیاتی شدن است

عصر بازار- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت سیزدهم همواره بر آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران تاکید دارد، گفت: آزادسازی بخشی‌ از منابع ارزی ایران در کره بدون دادن امتیاز به آمریکا در حال عملی شدن است.

آزادسازی منابع ایران بدون دادن امتیاز در حال عملیاتی شدن است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، فداحسین مالکی درباره توافق ایران و آمریکا برای آزادی زندانیان و دسترسی ایران به منابع مالی خود بدون دادن امتیاز به طرف مقابل گفت: استراتژی نظام در مورد پول‌ها و منابع و پول‌های بلوکه شدن ایران یا موضوعاتی از این قبیل کاملا مشخص است و دولت‌ها نباید از آنچه که حق قانونی و عرفی ملت ایران است، عدول کنند.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس عنوان کرد: در مذاکراتی که در طول چند سال با غربی‌ها داشتیم آنها یا تمکین نمی‌کردند و یا سیاست‌ها به شکلی بود که دسترسی به پول‌های بلوکه شده ایران در کشورها امکان پذیر نبود.

    مالکی ادامه داد: دولت آیت‌الله رییسی همواره مصمم بوده و تاکید داشته که این کار حتی از طریق کشورهایی مانند عمان که میانجیگری می‌کنند، انجام شود.

    وی بیان کرد: اکنون آزادسازی بخشی‌هایی از پول‌های ایران که در کره و آمریکا و سایر کشورها بلوکه بدون اینکه به‌دنبال امتیازدهی باشیم، در حال عملی شدن است.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همواره تاکید بر این بوده که ایران در مجامع بین المللی با دست پر از منافع و حقوق ملت دفاع کند.

    وی با رد ادعای غربی ها مبنی بر اینکه منابع آزاد شده تنها صرف خرید مواد غذایی می شود، گفت: ممکن است ادعایی را در این زمینه مطرح کنند اما مهم این است که این پول متعلف به ملت ایران بوده و پس از آزادسازی در اختیار ایران قرار می گیرد.

    به گزارش ایرنا، شامگاه 19 مرداد وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرآیند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به‌طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد.

    همچنین وزارت امور خارجه در این بیانیه از اخذ تضمین‌ لازم برای پایبندی آمریکا به تعهداتش در این خصوص خبر داد.

    انتشار خبر توافق برای مبادله زندانیان و نیز آزادی منابع و دارایی های جمهوری اسلامی ایران واکنش های متعددی را در سطح دو کشور به دنبال داشت. مقامات ایرانی در نوشتارهای خود در فضای مجازی تاکید کردند که ایران به تمام دارایی‌هایی آزادشده خودش دسترسی کامل و مستقیم دارد و هیچ شرکت قطری در این میان دخیل نیست.

    برچسب ها