عصر خودرو

مذاکرات قائم مقام وزیر صنعت در مسکو

تجارت آزاد بین ایران و اورآسیا بررسی می شود

عصر بازار- در دیدار مجتبی خسروتاج قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت و خانم ورونیکا نیکیشینا وزیر تجارت اتحادیه اقتصادی اورآسیا که در مسکو تشکیل شد، موضوع تشکیل کارگروه برنامه ریزی تجارت آزاد فیما بین بررسی شد.

تجارت آزاد بین ایران و اورآسیا بررسی می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خسروتاج که برای افتتاح بزرگترین نمایشگاه خارجی توانمندی های اقتصادی ایران در روسیه به مسکو سفر کرده است در دیدار با نیکیشینا در باره حل مسائل تعرفه های گمرکی برای تجارت و راهکارهای استفاده از ظرفیت های فراوان موجود برای توسعه روابط تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا گفت وگو کرد.

    بنا به اعلام بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در روسیه، در این مذاکرات، موضوع تشکیل اولین کارگروه مشترک تحقیقاتی با هدف امضای موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا در اواخرماه جاری میلادی مطرح شد.
    وزیر تجارت اتحادیه اوراسیا که بنا به دعوت خسرو تاج از نمایشگاه محصولات و کالاهای ایرانی در مسکو بازدید کرد با ارزشمند خواندن توانمندی شرکت های ایرانی در تولید کالاهای با کیفیت و رقابتی، زمینه همکاری های تجاری را گسترده خواند.
    نمایشگاه سه روزه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران که روز چهارشنبه با حضور مجتبی حضور خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، گئورکی کالامانف معاون وزیر صنایع روسیه و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گشایش یافت، 110 شرکت ایرانی و 700 نفر از نمایندگان بخش های مختلف شامل حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و گردشگری در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع حضور دارند.
    این نمایشگاه در چارچوب عملی کردن برنامه افزایش سطح ارزش روابط اقتصادی ایران و روسیه از سالانه حدود دو میلیار دلار کنونی به 10 میلیار دلار در آینده ای نزدیک، برگزار شده است.
    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران در دیدار با معاون وزیر صنایع روسیه راهکارهای توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی دو جانبه را در بخش های مختلف بررسی کرد.
    همزمان با برگزاری نمایشگاه، دست اندرکاران فعالیت های اقتصادی بازار صادرات و واردات دو کشور در همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه راهکارهای افزایش همکاری ها را بررسی کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها