عصر خودرو

حضور فرانسوی‌ها در فهرست

مذاکره با شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در میدان گازی کیش

عصر بازار- مذاکره شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران با برخی شرکت‌های خارجی به منظور تامین مالی واحد فرآورش میدان گازی کیش آغاز شد.

مذاکره با شرکت‌های خارجی برای سرمایه‌گذاری در میدان گازی کیش
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، این شرکت‌ها از کشورهای اروپایی، چینی، کره جنوبی، فرانسه و ژاپن هستند که قرار است واحد فرآورش میدان گازی کیش را به مدت ٢ سال تامین مالی کند.

    بر اساس این گزارش شرکت متن همچنین قراردادی برای ساخت نیروگاه کیش با شرکت مپنا دارد که هم اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است و انتظار می‌رود در مدت زمان هشت ماه به پایان برسد.

    همچنین عملیات اجرایی مربوط به تاسیسات روزمینی خشکی و حفاری چاه‌های میدان گازی کیش براساس قرارداد باید تا پایان امسال به پایان می‌رسید.

    میدان گازی کیش در زیر جزیره کیش در جنوب غربی بندر لنگه تا شمال غربی جزیره سیری، در جوار جزایر هندورابی و در فاصله 60 کیلومتری شرق جزیره لاوان قرار دارد. مقدار ذخیره گاز برای این میدان در حدود 38.3 تریلیون فوت مکعب و مقدار میعانات گازی حدود 398 میلیون بشکه برآورد شده است.

    فاز نخست توسعه میدان گازی کیش، از دو بخش تاسیسات سر چاهی در جزیره کیش، سکوهای دریایی تولید گاز و تاسیسات پالایشگاهی در ساحل سرزمین اصلی در منطقه گرزه واقع در استان هرمزگان تشکیل شده است. پیش‌بینی می شود در فاز یک میدان گازی کیش روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز و ١١ هزار و ٣۰۰ بشکه میعانات گازی تولید شود.

    به منظور رعایت اصول زیست محیطی در جزیره کیش، همه تاسیسات پالایشگاهی این طرح در منطقه گرزه در ساحل سرزمین اصلی در مجاورت بندر آفتاب اجرا می شود. عملیات حفاری این میدان گازی که دومین میدان گازی بزرگ خلیج فارس شناخته می شود توسط شرکت ملی حفاری در حال انجام است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو