عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز جمعه با روند نزولی آغاز به کار کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در ساعات اولیه بازار معاملات آتی روز جمعه به دلیل تقویت دلار آمریکا و همچنین هشدار روسیه مبنی بر اشباع بازار عرضه نفت و پایداری آن تا سال آینده میلادی با کاهش روبرو شد.

    در همین حال قیمت نفت دریای برنت با 37 سنت کاهش به 47 دلار و 71 سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 41 سنت کاهش در برابر 46 دلار و 29 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    البته کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که کاهش تولید نفت در منطقه آمریکای شمالی مانع از کاهش چشمگیر بهای طلای سیاه می شود.

    بر همین اساس تولید نفت آمریکا نسبت به بیشترین میزان تولید این کشور در ماه ژانویه سال جاری میلادی، 4.7 درصد کاهش یافته و به 8 میلیون و 800 هزار بشکه در روز تنزل پیدا کرده است. همچنین بر اساس اعلام سازمان اطلاعات انرژی آمریکا تولید نفت این کشور نسبت به سال 2015 میلادی، 8.4 درصد روند نزولی به خود گرفته است.

    بر پایه این گزارش دلار آمریکا از ابتدای ماه جاری میلادی تا کنون 2.46 درصد در مقابل سایر ارزهای اصلی تقویت شده که از جمله عوامل کاهش بهای نفت در ساعات اولیه بازار معاملات روز جمعه به این موضوع بر می گردد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها