عصر خودرو

وزیر خارجه آمریکا:

بانک‌های اروپایی برای تجارت قانونی با ایران آزادند

عصر بازار- وزیر خارجه آمریکا در جمع بانکداران اروپایی گفت: بزرگترین بانک های اروپایی که به دلیل ترس از نقض تحریم های آمریکا از معامله با ایران خودداری می کنند، آزادند تا «تجارت قانونی» با ایران را بر اساس توافق هسته ای دنبال کنند.

بانک‌های اروپایی برای تجارت قانونی با ایران آزادند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، بزرگترین بانک های اروپایی که به دلیل ترس از نقض تحریم های آمریکا از معامله با ایران خودداری می کنند، آزادند تا «تجارت قانونی» با ایران را بر اساس توافق هسته ای دنبال کنند.

    کری در لندن به گروهی از بانکداران از جمله مدیر اجرایی داچ بانک گفت: «در برخی مواقع اکراهی نسبت به پذیرش ریسک وجود داشته است... ما می خواهیم تصریح کنیم که تجارت قانونی که به روشنی در توافق تعریف شده، برای بانک ها در دسترس است.»

    کری افزود: «تا زمانی که آنها تلاش عادی خود را انجام دهند و بدانند با چه کسی معامله می کنند، دلیلی ندارد که آنها بخواهند برخی استانداردهای تعریف نشده و نامتناسب را اعمال کنند.»

    برخی از تحریم های دولت آمریکا به بهانه های حمایت از تروریزم، نقض حقوق بشر و توسعه موشک های بالستیک همچنان پابرجاست. یکی از محدودیت های اصلی ممنوعیت معاملات دلاری با ایران است که موجب می شود اکثر بانک های بزرگ اروپایی قید همکاری با ایران را بزنند.

    در این نشست، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس هم به بانکداران گفت: «ما تلاش داریم شکاف بین تعهد سیاسی بی چون و چرای دولت آمریکا به اجرایی کردن این توافق و آنچه بانک های اروپایی در عمل با آن مواجه هستند را حل کنیم تا اجاره دهیم ایران به سیستم تجارت جهانی و سیستم مالیه جهانی دسترسی پیدا کند و ما تلاش داریم روی این شکاف پلی ایجاد کنیم.»

    چارلی اولیویر، سخنگوی داچ بانک در این باره گفت: «کاهش تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران این انتظارات را افزایش داده که بخش بانکی از شرکت های مختلف در فعالیت های تجاری قانونی شان با ایران حمایت کند... اما برخی از تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران و محدودیت های غیرتحریمی همچنان پابرجاست. بنابراین داچ بانک همچنان به طور کلی تجارت مرتبط با ایران را محدود خواهد کرد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو