عصر خودرو

با حضور قائم مقام وزیر صنعت

همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه در مسکو گشایش یافت

عصر بازار- همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه با هدف افزایش سهم همکاری های بخش خصوصی دو کشور برای رساندن ارزش روابط اقتصادی از سالانه حدود دو میلیارد دلار کنونی به ۱۰ میلیارد دلار در آینده ای نزدیک، امروز (پنجشنبه) با حضور مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت و معدن، مقام ها و دست اندرکاران روسی و ایرانی در مسکو آغاز شد.

همایش فرصت های تجاری ایران و روسیه در مسکو گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در این همایش که در حاشیه نمایشگاه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در مرکز نمایشگاهی بین المللی مسکو (اکسپو سنتر) برگزار می شود، فعالان اقتصادی دو کشور به رایزنی و بررسی راهکارهای توسعه روابط خواهند پرداخت.

    براساس برنامه اعلام شده، چشم اندازهای همکاری اقتصادی – تجاری، مباحث فنی و کاربردی در رابطه با جزئیات واردات و صادرات کالا، لجستیک، بیمه، ترخیص، مباحث حقوقی و قانونی بین دو کشور در این همایش بررسی خواهد شد.
    تامین منابع مالی و حمایت از پروژه های سرمایه گذاری ایران – روسیه، بازاریابی اجناس ایرانی و راه ورود به بازارهای کشورهای مشترک المنافع، رفع موانع لجستیکی در صادرات کالا به بازار روسیه، حمایت های حقوقی از کسب و کار سرمایه گذاران خارجی و یژگی های ترخیص کالا در گمرک این کشور از دیگر محورهای مهم مورد بررسی در این نشست یک روزه اعلام شده است.
    پروفسور ارنست ساناتروکویچ آروستمیان رئیس گروه مالی و سرمایه گذاری اروپا و معاون رئیس شورای نظارت بر واردات دولتی مجلس دوما، ماکسیم چرشنیف رئیس هیات مدیره شورای تجارت خارجی و روابط بین المللی اقتصادی، مارینا اُچینیکوا معاون مدیرعامل «شورای سرمایه گذاری اروپا» و عضو شورای نظارت بر واردات مجلس دومای روسیه، ناتالیا پادگرتسکایا مدیرعامل آژانس خدماتی صادرات – واردات DBK Direct سنت پترزبورگ و آلن تامپسون رئیس اتاق بازرگانی بریتانیا و روسیه در مسکو از جمله سخنرانان این نشست خواهند بود.
    همچنین رحمت الله بنار مدیرعامل اتحادیه مرکزی و هماهنگی تعاونی های روستایی و مهدی یکتا دبیر اتحادیه صادر کنندگان نساجی و پوشاک ایران در همایش فرصت های اقتصادی دو کشور سخنرانی خواهند کرد و با طرف های روسی در باره توسعه همکاری ها رایزنی می کنند.
    در نمایشگاه سه روزه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران در تاریخ روابط بازرگانی با روسیه که دیروز با حضور خسروتاج، گئورکی کالامانف معاون وزیر صنایع روسیه و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو گشایش یافت، 110 شرکت ایرانی و 700 نفر از نمایندگان بخش های مختلف شامل حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و گردشگری در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع حضور دارند.
    1500 نشست مذاکراتی بین نمایندگان شرکت های روسی و ایرانی با موضوع بهره برداری بیشتر از فرصت های همکاری تجاری بین دو کشورنیز در جریان این نمایشگاه برگزار خواهد شد.
    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه ایران در دیدار با معاون وزیر صنایع روسیه راهکارهای توسعه روابط بازرگانی و اقتصادی دو جانبه را در بخش های مختلف بررسی کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها