عصر خودرو

روند نزولی قیمت پس از ثبت بهترین عملکرد از ماه آوریل؛

رفت و برگشت بهای طلا

عصر بازار- قیمت جهانی طلا که روز گذشته با بیشترین افزایش از اواخر آوریل روبرو شده بود، امروز پنج شنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

رفت و برگشت بهای طلا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارشپایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، افزایش نسبی ارزش دلار آمریکا موجب شده تا قیمت جهانی طلا بار دیگر امروز پنج شنبه با کاهش روبرو شود.

    بر اساس این گزارش بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی تاکید کرد: با توجه به اینکه بعید به نظر می رسد فدرال رزرو آمریکا در نشست ژوئن نرخ بهره را افزایش دهد این مساله به طلا کمک زیادی خواهد کرد تا سطح حمایتی 1250 دلاری را حفظ کند.

    وی در ادامه تصریح کرد: این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سه ماه دوم امسال نیز به روند صعودی خود ادامه دهد. بی شک گمانه زنی های مربوط به نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا و ارزش دلار خواهد داشت.

    بهای هر اونس طلا امروز با 0.3  درصد کاهش به کمتر از 1273 دلار رسیده است.

    قیمت طلا روز چهارشنبه با افزایش یک درصدی روبرو شد که این بهترین عملکرد قیمت این فلز زرد از 29 آوریل به شمار می رود.

    نرخ جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 20 درصد رشد داشته که علت اصلی آن انتظارات مربوط به عدم افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا بوده است.

    نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان و نوسانات شدید شاخص سهام نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

    انتشار آمارهای ناامید کننده وزارت کار آمریکا در خصوص فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه آوریل نیز موجب تقویت گمانه زنی های تاخیر در افزایش نرخ بهره فدرال رزرو شده است. اقتصاد آمریکا در ماه گذشته تنها 160 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است.

    گان تاکید کرد: اگر رشد اقتصادی جهان طی ماه های آینده عملکرد ضعیفی داشته باشد و فدرال رزرو آمریکا نیز اقدامی برای افزایش نرخ بهره انجام ندهد، قیمت طلا می تواند تا سطح 1400 دلار در هر اونس افزایش یابد.

    میزان ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر نیز به بیش از 27 میلیون اونس رسیده که این بالاترین رقم از دسامبر 2013 میلادی بوده است.

    به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا در روزهای آینده به خصوص تعداد مدعیان بیکاری هستند. سطح حمایتیقیمت طلا در کوتاه مدت 1260 دلار و سطح مقاومتی آن نیز 1280 دلار خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها