عصر خودرو

هاموند از بانک‌های انگلیسی خواست روابطشان را با تهران از سر گیرند

عصر بازار- وزیر خارجه انگلیس با بیان اینکه برقراری رابطه اقتصادی با ایران، برای لندن سودمند است، بار دیگر از بانک‌های این کشور خواست شرکت‌های انگلیسی فعال در ایران را حمایت مالی کنند.

هاموند از بانک‌های انگلیسی خواست روابطشان را با تهران از سر گیرند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از  فارس، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلستان روز پنج‌شنبه بار دیگر از بانک‌های این کشور خواست روابطشان را با ایران از سر بگیرند.

    وی در بیانیه‌ای که در نشریه «فایننشال تایمز» منتشر شده، گفته است: «ما خواستار آن هستیم که بانک‌هایمان بتوانند از شرکت‌های بریتانیایی فعال در ایران حمایت کنند.»

    آقای هاموند که قرار است امروز همراه با همتای آمریکایی‌اش، «جان کری»، برای بحث در مورد ایران با نمایندگان بانک‌های انگلیسی دیدار کند، گفت: «حمایت از تجارت مشروع با ایران، هم در راستای منافع اقتصادی ما است و هم ایران. بعد از این همه سال رابطه محدود، هنوز چالش‌هایی باقی مانده، اما داریم همراه با شرکای بین‌المللی خود، ایران و جامعه بانکی، برای حل آن‌ها تلاش می‌کنیم.»

    وی افزود: «ما نباید این حقیقت را از یاد ببریم که ما به ان دلیلی اینجا هستیم که توانستیم به توافقی تاریخی برسیم که به ما از عدم توان ایران برای ساخت سلح هسته‌ای اطمینان داد. این توافق در ازای کاهش مرحله‌ای تحریم‌ها، شرایط سخت‌گیرانه‌ای را بر ایران تحمیل کرده است. اکنون ما موظف هستیم که از اثربخش بودن کاهش تحریم‌ها اطمینان یابیم.»

    به نوشته فایننشال تایمز، با وجود رفع تحریم‌های هسته‌ای ایران، بانک‌های اروپایی همچنان از بیم تحریم‌های غیرهسته‌ای باقی مانده، از رابطه با تهران هراسان هستند.

    با این حال، کری روز سه‌شنبه گفت بانک‌ها خود مایل به رابطه با ایران نیستند و تحریم‌های آمریکا را بهانه می‌کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها