عصر خودرو

توافق سرمایه‌گذاری غدیر با سامسونگ و هیوندایی

عصر بازار- مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از امضای چند توافقنامه همکاری میان این شرکت با برخی از صاحبان صنایع کره‌جنوبی خبر داد.

توافق سرمایه‌گذاری غدیر با سامسونگ و هیوندایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در پی سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به ایران همزمان با امضای 19 سند بین مقامات دولتی دو کشور، اسناد متعدد دیگری نیز توسط بخش‌های خصوصی ایران و کره جنوبی به امضا رسید تا به این واسطه، رقم مبادلات تجاری میان این دو کشور به سه برابر افزایش یابد. در حال حاضر میزان مبادلات تجاری این دو کشور حدود 6 میلیارد دلار است که به موجب امضای این تفاهم‌نامه‌ها میزان این مبادلات به 18 میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

    غلامرضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، درخصوص سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های مشترک میان دو کشور، از موافقت‌نامه غدیر برای خرید و ساخت کشتی‌های LPG و متانول‌بر با شرکت‌های سامسونگ کره‌جنوبی و هیوندایی خبر داد. به گفته مدیرعامل هلدینگ چندرشته‌ای غدیر؛ به موجب توافق صورت گرفته، مقرر شد که ساخت و خریداری این کشتی‌ها به‌صورت فاینانس از کره‌جنوبی انجام شود. وی همچنین از امضای چند تفاهم‌نامه همکاری و سرمایه‌گذاری میان این هلدینگ چند رشته‌ای با شرکت GS، به‌عنوان یکی از هلدینگ‌های بزرگ چند رشته‌ای فعال در کشور کره جنوبی خبر داد. این مقام مسوول در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر عنوان کرد طی توافقات صورت‌گرفته با GS، سرمایه‌گذاری‌های مشترکی میان دو شرکت صورت خواهد گرفت. سلیمانی سرمایه‌گذاری‌های مشترک میان این دو هلدینگ چندرشته‌ای را در بخش نیروگاهی، پتروشیمی و میدان گازی تعریف کرد.

    به گفته وی؛ مجموع ارزش توافقنامه‌های غدیر در این سفر رئیس‌جمهور کره‌جنوبی بالغ بر یک میلیارد یورو است. با توجه به همراهی 236 نفر از مقامات، روسای کره‌جنوبی و صاحبان صنایع در سفر رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به ایران، 44 تفاهم‌نامه در چارچوب تجاری بین فعالان اقتصادی بین دو کشور به امضا رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها