عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

افزایش ۷۹ درصدی درآمدهای نفتی

جبران کسری ۴۸۰ هزار میلیاردی بودجه با وصول مطالبات

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۷۹ درصدی درآمدهای نفتی گفت: کسری ۴۸۰ هزار میلیاردی بودجه با وصول مطالبات نفتی جبران شد.

افزایش ۷۹ درصدی درآمدهای نفتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، حسین حسین زاده در مورد افزایش تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم گفت: همان طور که وزیر نفت و سخنگوی دولت اعلام کردند با دیپلماسی قوی انرژی در دولت سیزدهم صادرات نفت کشور در سخت ترین شرایط ممکن دوبرابر شد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: روابط خوب و حسنه ای که دولت سیزدهم در توسعه تعاملات تجاری خود با کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای منطقه برقرار کرد باعث شد تولید و صادرات نفت افزایش یابد.

    نماینده مردم لارستان با بیان اینکه ایران ظرفیت خوبی در حوزه انرژی دارد،گفت: در دولت سیزدهم فروش نفت و فرآورده های نفتی افزایش قابل توجهی یافته است و کسری بیش از480هزار میلیارد تومانی بودجه با فروش و وصول مطالبات نفتی جبران شد و این روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

    حسین زاده افزایش تولید و فروش نفت را ماحصل تلاش مجموعه دولت عنوان کرد و گفت: استفاده از تخصص و تجربه حوزه انرژی در کشور باعث شده که که درآمد نفتی کشور در سال 1401 نسبت به 1400 بیش از 79 درصد افزایش داشته باشد و این در سایه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم محقق شد.

    وی با اشاره به افزایش تولید نفت در ماه‌های اخیر گفت: ظرفیت تولید نفت ایران ازحدود2.2میلیون بشکه به 3میلیون و100 هزار بشکه در روز رسیده است در حالی که دولت سیزدهم صنعت نفت را با فروش کمتر از نیم میلیون بشکه در روز از دولت قبل تحویل گرفت، اما از طریق ارتباط با کشورهای عضو اوپک و اوپک پلاس (که سیاست کاهش تولید و صادرات نفت در بازارهای جهانی را دنبال می کردند)، ایران از کاهش سقف روزانه فروش نفت خام معاف شد و اکنون آمارهای ثبت شده حکایت از افزایش فروش نفت تا بیش از سه میلیون بشکه در روز دارد.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه انرژی اظهار داشت: دولت سیزدهم فروش نفت را به برجام و تحریم ها گره نزد، هر چند که تحریم‌ها آثار خود را دارد، اما با تلاش و جدیت این دولت اقدامات قابل قبولی صورت گرفت.

    حسین زاده علت افزایش تولید نفت را تعمیر و نوسازی ناوگان و ماشین‌های مجموعه صنعت نفت خواند و گفت: توسعه پالایشگاه‌های فرا سرزمینی و صدور خدمات فنی و مهندسی در حوزه انرژی موجب شد که استفاده از ظرفیت‌های موجود کشور بهینه شود.

    وی با بیان اینکه رونق تولید نفت در گروی توسعه صادرات است، اظهار داشت: نباید از ظرفیت های داخلی جهت توسعه، تامین و نگهداشت، بازسازی و نوسازی ناوگان در حوزه نفت گاز و پتروشیمی غافل شویم .

    عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به عملکرد مثبت دولت در حوزه فروش و تولید نفت گفت: با وجود همه موانعی که دشمنان ملت ایران برای ما ایجاد کردند اما مجموعه وزارت نفت و امور خارجه در دیپلماسی انرژی نمره قبولی کسب کردند.

    برچسب ها