عصر خودرو

اختصاص ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۵۶ واحد تولیدی خوزستان

عصر بازار- معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان به تحقق مصوبه دومین سفر رییس جمهور به استان مبنی بر تامین تسهیلات بانکی ۲۵۶ واحد تولیدی نیمه تمام بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: ۱۳۲ هزار میلیارد ریال برای این واحدها در نظر گرفته شده که به زودی کار پرداخت تسهیلات آغاز خواهد شد.

اختصاص ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۲۵۶ واحد تولیدی خوزستان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ، محمد راضی جلالی در نشست شورای اشتغال خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از جوانان استان جویای کار هستند، قطعا آموزش‌های لازم به سربازان، می‌تواند مسیر اشتغال آن‌ها را هموار کند.

    باید تصمیم‌گیری‌ها در زمینه اختصاص تسهیلات، متناسب با ظرفیت‌های هر استان باشد

    وی یکی از الگوهای موفق در بحث تحقق اشتغال را آموزش و مهارت ‌آموزی دانست و افزود: با توجه به تاکید استاندار و محدودیت زمانی که وجود داشت رقم تسهیلات اشتغالزایی را افزایش دادیم و امیدواریم در بحث تسهیلات حمایتی بند ب تبصره 16 سال جاری، بتوانیم منابع خوبی جذب کنیم.

    معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: باید تصمیم‌گیری‌ها در رابطه با اختصاص تسهیلات، متناسب با ظرفیت‌ها، تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری هر استان باشد اما متاسفانه در این زمینه همه استان‌ها را به یک شکل لحاظ کردند.

    عمده منابع و حساب‌های صنایع بزرگ خوزستان در خارج از استان است

    وی افزود: متاسفانه عمده منابع و حساب‌های صنایع بزرگ خوزستان در خارج از استان است که نامه‌ای مبنی بر استقرار 50 درصد منابع مالی صنایع بزرگ در همان استان تنظیم شده و قرار است در هیات دولت مطرح شود.

    راضی جلالی با اشاره به اینکه بخش مهمی از چالش‌های موجود استان با کاهش نرخ بیکاری رفع می‌شود، گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلف باید در حوزه سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند تا شاهد کاهش نرخ بیکاری استان باشیم.

    وی انجام برنامه‌های زودبازده را مهمترین راه برای برطرف کردن مشکل اشتغال استان دانست و افزود: معتقدم تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی، بازپس‌گیری واحدهای تولیدی تحت تملک بانک، بازگشت واحدهای راکد به چرخه تولید و وارد مدار شدن واحدهای تولیدی نیمه کاره با پیشرفت بیش از 65 درصد چهار وظیفه مهم استان برای برطرف کردن مشکل اشتغال خواهد بود.

    برچسب ها