عصر خودرو

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۹۴

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار: در معاملات امروز چهارشنبه ۹۴.۰۵.۱۴ در بازار برق بورس انرژی ۲,۱۶۸ مگاوات برق به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش ۳ برابری را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) دوباره به مدار نزول بازگشت و در معاملات امروز کاهش 1.6 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است پس از توقف چند روزه قیمت در محدوده 460,000 ریال، این شاخص دوباره روند نزولی خود را در پیش گرفته و کاهش بیش از 7,000 ریالی را نشان می‌دهد.
    در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، کاهش مجدد قیمت¬ها افزایش حجم و ارزش معاملات را در پی داشت. به نظر می¬رسد دلیل اصلی عرضه زیاد نیروگاهها در ساعت پایانی معاملات، فروش قبل از کاهش بیشتر قیمت¬ها با توجه به فضای نزولی حاکم بر بازار باشد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13940526 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940526 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است شاهد کاهش مجدد قیمت در انتهای دوره هستیم و قیمت در محدوده 451,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است برخلاف امسال روندی صعودی بوده و در انتهای دوره در قیمت 552,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 742 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 14/05/1394 با 235 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13930526 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    برچسب ها