عصر خودرو

معاملات آتی سکه با ۶ سررسید دنبال می شود؛

سکه برای تحویل اسفند امسال چند؟

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۱هزار و ۸۴۶ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز دوشنبه رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرد، چراکه در این روز حجم معاملات به ۱۰ هزار و ۲۰۸ قرارداد رسیده بود.

سکه برای تحویل اسفند امسال چند؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد یک سررسید تازه وارد بود، به طوری که معاملات سکه برای تحویل اسفند ماه امسال یعنی حدود 10 ماه آینده راه اندازی شد تا بازار آتی سکه با 6 سررسید دنبال شود.

    به این ترتیب از 6 سر رسید فعال بازار آتی سکه چهار سررسید با افزایش نرخ، سررسید اردیبهشت با افت نرخ و سررسید تازه وارد اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 115 هزار تومان بازگشایی شد. 

    بر این اساس سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و 35 هزار تومان معامله شد و افت 0/08 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با رشد 0/23 درصدی به قیمت یک میلیون و 47 هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 61 هزار تومان معامله شد و با افزایش 0/11 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با 0/07 درصد رشد به قیمت یک میلیون و 75 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 94 هزار تومان معامله شد و رشد 0/11 درصدی را تجربه کرد. همان طور که ذکر شد سررسید تازه وارد اسفند ماه نیز با نرخ یک میلیون و 115 هزار تومان معامله شد.

    به گفته یکی از کارشناسان بازار آتی سکه عامل اصلی نوسان قیمت روز گذشته در بازار به دلیل کاهش حجم معاملات سررسید اردیبهشت ماه پس از ورود سررسید اسفند بود که موجب کاهش قیمت تسویه این سررسید شده بود.

    احمد بیات افزود: در حال حاضر معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران با 5 سررسید دنبال می شود اما در یک هفته نخست آغاز به کار یک قرارداد جدید، معاملات با 6 سررسید دنبال می شود.

    از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته هر دلار 3453 تومان و سکه تمام طرح جدید با روند کاهشی یک میلیون و 33 هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای 18 عیار حدود 105 هزار تومان معامله شد. همچین نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 533 و 289 هزار تومان فروخته شد.

    اونس جهانی طلا نیز برای معاملات در بازار نیویورک بیش از 1267 دلار داد و ستد شد. در میان سایر ارزها یورو 3949 تومان، پوند انگلستان 4987 تومان و یوان چین 543 تومان در بازار آزاد قیمت داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها