عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

چشم‌انداز مبهم رونق اقتصادی بر بورس سایه انداخته است

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به افت این روزهای شاخص بورس گفت: در شرایط فعلی تصویر روشنی از رونق اقتصادی در آینده مشاهده نمی شود و بر همین اساس نیز حقوقی‌ها و حقیقی‌های بازار انگیزه ای برای ورود نقدینگی و خرید و فروش سهام در بورس ندارند.

چشم‌انداز مبهم رونق اقتصادی بر بورس سایه انداخته است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محمد ابراهیمی گفت: تا اتفاق خاصی در اقتصاد و نیز در بحث اجرای برجام و رفع تحریم ها نیفتد، نباید منتظر رشد و رونق بورس و قیمت سهام بود.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: قیمت سهام و شاخص در حال حاضر اصلاح خود را کرده است و به سطوح مطلوبی برای خرید و دادوستد رسیده است. همچنین فعالان بازار در فاز انتظار بسر می برند تا با انتشار خبری مثبت در خصوص مسائل اقتصادی و یا موضوعات مربوط به برجام شاهد رونق دوباره بورس باشند.
    وی با تاکید بر این که بازار سهام نماینده خوبی برای اقتصاد کشور است اضافه کرد: با توجه به این که اقتصاد کشور کماکان در رکود بسر می برد و دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامی عملی برای رونق اقتصاد انجام نداده است پس بسیار طبیعی است که این روزها شاهد رونق و رشد بورس نباشیم.
    این کارشناس بازار سهام همچنین در خصوص تاثیر فصل مجامع بر کلیت بورس گفت: در صورتی که گزارشات منتشر شده توسط شرکتها حکایت از رشد و سودآوری آنها داشته باشد می توان رونق کوتاه مدت دوباره ای را در بورس تجربه کرد.
    وی تاکید کرد: در شرایط فعلی وضعیت اقتصاد کشور به گونه ای است که تصویر روشنی از رونق اقتصادی در آینده مشاهده نمی شود و بر همین اساس نیز حقوقی‌ها و حقیقی‌های بازار انگیزه ای برای ورود نقدینگی و خرید و فروش سهام در بورس ندارند.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: مواردی چون کاهش نرخ بهره و تسهیلات بانکی، انتشار خبرهای مثبت سیاسی و تثبیت و افزایش قیمت‌ جهانی نفت و کالاها می‌تواند در بهبود وضعیت بورس اثرگذار باشد.
    وی با بیان این که بازار وارد یک فاز اصلاحی شده است گفت: این اتفاق ممکن است در میان مدت رخ دهد و معامله گران باید برای بازگشت به روزهای مثبت و رو به رشد شاخص و قیمتها صبوری کنند.
    این کارشناس بازرا سهام اضافه کرد: ریزش شاخص و قیمتها از نیمه فروردین تاکنون نشان از این دارد که گزارشات منتشر شده توسط شرکتها مناسب نبوده و این اتفاق بر کلیت بورس اثر منفی داشته است.
    وی با انتقاد از این که جو روانی و نیز جوسازی های نامناسب سبب هجوم نقدینگی به گروه خودرویی در ماههای گذشته شده است اذعان داشت: ورود نمادهای این گروه به فاز اصلاحی و نزول قیمت‌ها، موجب ایجاد هیجان منفی در بورس و در پی آن فشار فروش شده است.
    این کارشناس بازار سرمایه گفت: بر این اساس در مقطع کنونی تا زمانی که بازار مسیر خود را از مسیر گروه خودرویی جدا نکند، باز هم شاهد ریزش شاخص و قیمتها در بورس خواهیم بود.
    وی در پاسخ به این پرسش که گروه جایگزین خودرویی در بورس برای لیدری شدن چیست گفت: در کوتاه‌مدت بازار می تواند به سمت صنایع و گروههایی پیش برود که مجامع آنها سود تقسیمی مناسبی داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو