عصر خودرو

کاهش ۲۰ میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک در یک روز

عصر بازار- شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ثروت ایلان ماسک، میلیاردر معروف آمریکایی، روز پنجشنبه پس از اینکه سهام تسلا بیشترین افت خود را تجربه کرد، ۲۰.۳ میلیارد دلار سقوط کرد.

کاهش ۲۰ میلیارد دلاری ثروت ایلان ماسک در یک روز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد که ثروت ایلان ماسک، میلیاردر معروف آمریکایی، روز پنجشنبه پس از اینکه سهام تسلا بیشترین افت خود را تجربه کرد، 20.3 میلیارد دلار سقوط کرد.

    سهام تسلا در معاملات روز پنجشنبه بورس نیویورک با 9.7 درصد کاهش به 262.9 دلار برای هر سهم رسید که شدیدترین کاهش از 20 آوریل محسوب می‌شود.

    این امر پس از آن رخ داد که ماسک، مدیرعامل این شرکت، روز چهارشنبه اعلام کرد که در صورت ادامه افزایش نرخ بهره، تسلا باید به کاهش قیمت‌ها ادامه دهد.

    بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، دارایی خالص ایلان ماسک با کاهش 20.3 میلیارد دلاری که هفتمین کاهش بزرگ در بین ثروتمندترین افراد جهان محسوب می‌شود، به 234.4 میلیارد دلار رسید.

    این موضوع شکاف ثروت بین دو ثروتمند برتر جهان یعنی ماسک و برنارد آرنو، رئیس شرکت تولیدکننده کالاهای لوکس LVMH را کاهش داده است.

    با این حال، حتی پس از این کاهش 20 میلیارد دلاری، ثروت ماسک همچنان از ثروت آرنو در حدود 33 میلیارد دلار بیشتر است.

    در ماه ژوئن، ماسک پس از سقوط 2.6 درصدی سهام LVMH در بورس پاریس، از آرنو پیشی گرفت و ثروتمندترین فرد جهان شد.

    مدیرعامل تسلا و مالک شرکت کالاهای لوکس LVMH امسال برای قرار گرفتن در رتبه اول فهرست میلیاردرهای بلومبرگ شانه به شانه یکدیگر رقابت کرده‌اند.

    ماسک حدود 13 درصد از کل سهام تسلا را در اختیار دارد که ثروت شخصی او را مستقیماً به ارزش این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی مرتبط می‌کند. وی همچنین ثروت خود را از سرمایه‌گذاری در شرکت "فناوری‌های اکتشاف فضایی" و "توییتر" به دست آورده است.

    برچسب ها