عصر خودرو

هر کیلو تخم مرغ ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

عصر بازار- رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به مازاد تولید، قیمت هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب اعلامی است.

هر کیلو تخم مرغ ۳۰ تا ۴۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا کاشانی با بیان اینکه بازار تخم مرغ درب مرغداری تعریفی ندارد،گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری 32 تا 33 هزارتومان است که کماکان 30 تا 40 درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود.

    به گفته او، علی رغم آنکه از وزارت جهاد تقاضا کرده بودیم که خرید تضمینی تخم مرغ با نرخ مصوب صورت بگیرد، اما اکنون 10 درصد کمتر از نرخ مصوب انجام می‌شود و از طرفی به سبب تاخیر در پرداخت مطالبات و نیاز مرغداران به نقدینگی‏‌تمایلی به تحویل و فروش به پشتیبانی امور دام نیست.

    کاشانی ادامه داد: بنابر آمار روزانه 3 هزار و 300 تا 3 هزار و 400 تن تخم مرغ تولید می‌شود که 800 تن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است. درحالیکه با وجود صادرات و خرید تضمینی روزانه 300 تن دیگر مازاد داریم که بهترین راهکار برای کاهش مازاد تولید‏، خرید تضمینی توسط دولت و تامین به موقع نهاده‌های دامی است.

    رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه صادرات تخم مرغ همچنان در حال انجام است، گفت: بنابر آمار هفته‌ای 3 هزارتن تخم مرغ به بازار‌های هدف صادر می‌شود. همچنین از ابتدای سال 60 هزارتن تخم مرغ شده است.

    او گفت: با توجه به مشکلات تامین نهاده‌های دامی در 1.5 تا 2 ماه گذشته‏ مرغداران بشدت گلایه‌مند هستند که استمرار این روند حذف گله‌ها را به همراه دارد.

    برچسب ها