عصر خودرو

در آینده نزدیک اجرایی می شود؛

گشایش نمایندگی های فروش محصولات پتروشیمی ایران در اروپا

عصر بازار- ک مقام ارشد صنعت پتروشیمی ایران از گشایش دفاتر شرکت ها و نمایندگی های فروش محصولات پتروشیمی ایران در اروپا در آینده ای نزدیک خبر داد.

گشایش نمایندگی های فروش محصولات پتروشیمی ایران در اروپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در گذشته حدود 30 درصد محصولات پتروشیمی ایران به اروپا صادر می شد، اما با تشدید تحریم ها به تدریج بازار قاره سبز از فهرست مشتریان ایران خارج شد.

    با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، شرایط برای صادرات محصولات پتروشیمی ایران به اروپا آماده شد و در بهمن ماه 1394 نخستین کشتی حامل محصولات پتروشیمی ایران در بنادر اروپا، پهلو گرفت.
    برای بازپس گیری سهم ایران در بازار اروپا، رایزنی های گسترده ای در کشورهای اروپایی انجام شده است و تلاش می شود با برقراری کامل مبادلات مالی و بیمه ای، شرایط برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی ایران به این قاره فراهم شود.
    افزون بر این، قرار است شرکت ها و نمایندگی های فروش محصولات پتروشیمی پس از چند سال، دوباره در کشورهای اروپایی راه اندازی شود.
    بر این اساس وزارت نفت به نقل از مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از بازگشایی دفاتر شرکتها و نمایندگی های فروش محصولات هلدینگ خلیج فارس در قاره اروپا در آینده‌ای نزدیک خبر داده است.
    به گفته عادل نژاد سلیم ، صنعت پتروشیمی ایران برای کسب این بازار سنتی قصد دارد. در همه نمایشگاه های بین المللی حضور یابد.
    مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس اضافه کرد: با مذاکراتی که با سایر هلدینگ های موجود در صنعت پتروشیمی داشته‌ایم، در تلاشیم همه شرکت ها و هلدینگ ها به صورت یکجا و منسجم درنمایشگاه های بین المللی حضور یابند.
    وی به تعریف چند پروژه جدید در صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: این پروژه‌ها برای تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی کلید خورده است.
    این مقام صنعت پتروشیمی اضافه کرد: در سالهای اخیر به دلیل تحریم نتوانسته‌ایم به سمت خرید دانش فنی موجود در صنایع تکمیلی برویم.
    وی با بیان اینکه برخی کشورهای همسایه همچون عربستان و ترکیه با تغییر تعرفه‌های واردات محصولات پتروشیمی ایران به کشور خود جنگ اقتصادی را علیه ما به راه‌انداخته‌اند، گفت: در دوران هشت ساله تحریم، صنعت پتروشیمی بازارهای اروپایی خود را از دست داد، از این رو باید با کنار زدن رقبای خود بار دیگر به این بازارها دست یابیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها