عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد؛

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با مشارکت لورگی آلمان

عصر بازار- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه پس از اجرایی شدن برجام، شرکتهای صاحب نام جهانی برای تجارت، سرمایه گذاری و انتقال فناوری به سمت ایران روی آورده اند، گفت: ظرفیت واحد تولید پروپیلن از متانول با همکاری شرکت لورگی آلمان به ۵۰۰ هزار تن افزایش می یابد.

توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی با مشارکت لورگی آلمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، با اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، شرایط برای گسترش مبادلات بین المللی صنعت نفت و پتروشیمی فراهم شده است، به گونه ای که گزارش ها از افزایش 26 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در پساتحریم حکایت دارد.
    همچنین پس از اجرایی شدن برجام، هیات های متعددی برای بررسی وضعیت صنعت پتروشیمی ایران به تهران آمده و مذاکره هایی انجام دادند که در برخی موارد به امضای تفاهمنامه منجر شده است.
    به گفته مسئولان وزارت نفت، شرکت های آلمانی در صدر شرکت های علاقه مند به صنعت پتروشیمی ایران هستند به گونه ای که برآورد می شود، در گام نخست، این شرکت ها بیش از 12 میلیارد یورو در ایران سرمایه گذاری کنند.
    افزون بر شرکت های باسف آلمان، توتال فرانسه ، هیوندایی کره جنوبی و ... به تازگی شرکت صاحب نام لورگی آلمان که در عرصه فناوری صنعت پتروشیمی شناخته شده ، برنامه خود را برای حضور در ایران اعلام کرده و قرار است در بخش میان و پایین دستی صنعت پتروشیمی و ایجاد واحد تولید پروپیلن از متانول مشارکت کند.
    بر این اساس، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به نقل از مرضیه شاهدایی مدیرعامل اعلام کرد: شورای اقتصاد مجوز سرمایه گذاری و احداث واحد 120 هزار تنی تولید پروپیلن را از متانول صادر کرده که قرار است شرکت لورگی آلمان در اجرای این پروژه مشارکت کند.
    شاهدایی در بیست و ششمین اجلاس مدیران عامل شرکت های تولیدی صنایع پتروشیمی در شیراز، افزود: با اجرایی شدن برجام، روابط بین الملل رو به بهبود است و آثار آن را می توان در صنعت نفت و پتروشیمی مشاهده کرد.
    وی به استقبال خوب شرکتهای خارجی از دهمین نمایشگاه ایران پلاست و بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اشاره کرد و ادامه داد: در نمایشگاه نفت امسال حضور شرکت های خارجی نسبت به دوره پیشین حدود 40درصد افزایش نشان داد و شر کت هایی در این نمایشگاه حاضر شدند که در 10 سال گذشته از حضور در ایران خودداری می کردند.
    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: هم اکنون با شرکتهای خارجی در حال مذاکره برای جذب سرمایه گذاری و انتقال فناوری هستیم و ما به عنوان حامی و متولی این صنعت فرصت های سرمایه گذاری را به شرکت های خارجی معرفی و درخواستهای این شرکت را به وزارت نفت و دولت منتقل می کنیم.
    ایران در نظر دارد ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را از 60 میلیون تن به 180 میلیون تن در سال افزایش دهد.
    برای تحقق این هدف به حدود 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که باید بخش عمده ای از آن از منابع خارجی تامین شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو