عصر خودرو

پس از وقفه ۵ ساله صورت می‌گیرد

بازگشت ناوگان شرکت ملی نفتکش به بنادر اروپایی از ماه آینده

عصر بازار- مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش با اشاره به مذاکره با موسسات رده‌بندی معتبر بین‌المللی و تعمیرات اساسی کشتی‌ها از بازگشت ناوگان این شرکت به بنادر اروپایی پس از وقفه‌ای ۵ ساله خبر داد.

بازگشت ناوگان شرکت ملی نفتکش به بنادر اروپایی از ماه آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نصرالله سردشتی اظهار کرد: شرکت ملی نفتکش با دارا بودن بزرگترین ناوگان حمل و نقل دریایی مواد نفتی جهان سعی کرد از18 ماه پیش و قبل از اجرای برجام، خود را برای ورود دوباره به بازارهای اروپا آماده کند.

    وی تصریح کرد: در این راستا با موسسات رده‎بندی معتبر بین‎المللی وارد گفت‌و گو شدیم و توانستیم رده‎بندی و کلاس کشتی‎ها را نهایی کنیم علاوه براین روند فعالیت خود را با کلوپ‎های بیمه‎ای P&I مشخص کرده و تعمیرات اساسی مورد نیاز کشتی‎ها را نیز انجام داده‎ایم تا بتوانیم به بهترین شکل به بازارهای اروپا بازگردیم.

    وی با اشاره به تردد کشتی‌ها به مقاصد کره، چین و برخی کشورهای دیگر، افزود: هرچند محدودیت‎هایی بر سر راهمان بود ولی با این همه توانستیم ناوگان خود را مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی، نگهداری و بروز کنیم.

    وی با بیان اینکه  همه نفت صادراتی ایران در دوران تحریم‎ها توسط ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران بدون هیچ مشکلی به مقاصد مورد نظر حمل شده است، گفت: این روند هم اکنون و با برداشته شدن تحریم‎ها نیز ادامه دارد.

    سردشتی ادامه داد: هر چند برای حمل نفت صادراتی کشور از تعدادی کشتی خارجی هم استفاده شده،اما برنامه‎ریزی فعالیت‎های NITC تکمیل شده است و ما آماده‎ایم که به محض مهیا شدن برخی شرایط دیگر، بلافاصله تردد خود را در بازارهای اروپا از سر بگیریم.

    وی با بیان این‌که قبل از وضع تحریم‎ها میزان صادرات نفت ایران به اروپا نزدیک به 600 میلیون بشکه بود، گفت:  آمادگی خود را برای حمل محموله‎های نفتی در مسیر بنادر اروپایی اعلام کرده‎ایم به طوری که می‎توانیم از ابتدای ژوئن 2016 (خرداد 95) فعالیت در این مسیر را دوباره شروع کنیم.

    مدیر بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران همچنین با اشاره به ورود چند فروند کشتی غول‎پیکر حمل گاز (VLGC) به ناوگان این شرکت افزود: با این اقدام، ایران توانایی خود را در زمینه حمل و نقل دریایی گاز افزایش داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها