عصر خودرو

رشد تنها ۵ واحدی شاخص بورس

تداوم روزهای رخوت در تالار شیشه‌ای

عصر بازار: بازار سهام امروز در حالی آخرین روز معاملاتی این هفته را به پایان برد که همچنان معاملات کم‌حجم و بدون نشاطی را در تالار شیشه‌ای شاهد بود.

تداوم روزهای رخوت در تالار شیشه‌ای
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه 14 مردادماه 94 تنها با 5 واحد افزایش به رقم 66 هزار و 451 واحد رسید.

    شاخص قیمت وزنی نیز در این بازار با افزایش 2 واحدی عدد 26 هزار و 425 واحد را ثبت کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با 15 واحد افزایش به رقم 75 هزار و 478 واحد رسید.

    شاخص بازار اول اما در حالی رشد 19 واحدی را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با افت 83 واحدی به رقم 140 هزار و 401 واحد دست یافت.

    شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) نیز در پایان معاملات امروز با افزایش یک واحدی به رقم 777 واحد دست ایستاد.

    براساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران اندکی بیش از 90 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 364 میلیون سهم طی بیش از 30 هزار دفعه داد و ستد بود.

    گفتنی است طی معاملات امروز 3 نهاد معاملاتی ملی صنایع مس ایران با 32 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 27 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 14 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس برجای گذاشتند.

    در عین حال نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی پردیس با 23 واحد، ایران‌خودرو با 12 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 11 واحد کاهش بالاترین اثر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی بیمه کارآفرین، حق تقدم سهام تراکتورسازی ایران، حق تقدم سهام پتروشیمی پردیس، پتروشیمی امیرکبیر از سوی ناظر بازار بازگشایی و در عین حال نماد معاملاتی شرکت‌های البرز دارو، حق تقدم سهام سخت آژند، ایتالران متوقف شدند.

    امروز همچنین 591 میلیون و 510 برگه حق تقدم استفاده نشده شرکت بیمه دی به منظور پذیره نویسی بدون محدودیت دامنه‌ای نوسان قیمت روی میز فروش فرابورس قرار گرفت.

    بر اساس این گزارش، معاملات امروز بازار سهام همچنان در مدار رکود و بی‌وزنی قرار گرفته و چراغ آن به زحمت برخی معاملات اندک و همچنین پاره‌ای از تحرک حقوقی‌ها در معاملات کدبه‌کد روشن مانده است.

    امروز بازار سهام در نماد پتروشیمی مبین 19.5 میلیون سهم از کد معاملاتی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس میان شرکت‌های تابعه دیگر جابه‌جا شد.

    در نماد گسترش نفت و گاز پارسیان نیز سهامدار عمده 16 میلیون سهم را کدبه‌کد کرد. در صنعتی مینو نیز 4.5 میلیون سهم از سوی حقوقی کد‌به‌کد شد. در نماد معاملاتی ایران‌ترانسفو نیز اندکی بیش از 4 میلوین سهم کدبه‌کد شد.پتروشیمی خارک اما نظاره‌گر کدبه‌کد شدن 2.5 میلیون سهم از کد حقوقی خود بود.

    براساس این گزارش، حجم اندک معاملات و ارزش روزانه‌ای آن در بازار سهام در حالی است که برای شاخص‌های بورس تهران افت شدید و یا سقوط آنچنانی هیچ شخص حقیقی و حقوقی دیگر متصور نیست. بازار بر مدار سردرگمی و ابهام از آینده همچنان گام برداشته و انتظار دارد پس از اعلام گزارش‌های عملکردی 6 ماهه مسیر خود را بازیابد.

    حجم اندک معاملات بورس تهران و ارزش 299 هزار میلیارد تومانی کل بورس تهران در حالی است که در صورت تحقق آرزوی دولتمردان برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی و مشارکت آنها در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، بازاری به شدت ارزان را برای آنها به نمایش خواهد گذاشت که قیمت سهام اغلب شرکتهای بزرگ این بازار حتی به یک دلار هم نمی‌رسد.

    برچسب ها