عصر خودرو

با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر بهداشت تاکید شد؛

تأمین ارز دارو سرعت می‌گیرد

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی ایران تخصیص و تأمین ارز در حوزه دارو را از اصلی‌ترین اولویت‌ها اعلام کرد.

تأمین ارز دارو سرعت می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، در جلسه‌ای با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و رئیس سازمان تأمین اجتماعی، راهکار‌های تأمین ارز دارو بررسی و بر لزوم تسریع تأمین ارز دارو تأکید شد.

    محمدرضا فرزین با تاکید بر تخصیص و تأمین ارز در حوزه دارو گفت: با توجه به اهمیت تامین به موقع دارو و کاهش مشکلات مردم در این حوزه، ضروری است شبکه بانکی در اعطای اعتبار و تسهیلات‌دهی به بخش دارو و بهداشت دستورات بانک مرکزی را در اسرع وقت اجرایی کنند.

    همچنین در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی به منظور تسریع و بهبود در تخصیص و تأمین ارز دارو، دستورات لازم از جمله در اختیار گذاشتن 100 میلیون یورو تنخواه ارزی را صادر کرد.

    وزیر بهداشت نیز در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت‌های بانک مرکزی و شبکه بانکی در زمینه تخصیص و تأمین ارز و اعطای تسهیلات و اعتبار به بخش بهداشت و دارو بر لزوم تسریع در این باره تأکید کرد.


    همچنین به گفته رئیس سازمان غذا و دارو به منظور تسریع و تسهیل خدمات ارزی و اعتباری تفاهم نامه جدید تنظیم و به امضای طرفین رسید.

    بر این اساس در جلسه یاد شده تعدادی از نمایندگان شرکت‌های تولید‌کننده دارو و مواد اولیه و وارد کنندگان دارو به بیان دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در حوزه تخصصی پرداختند. رئیس کل بانک مرکزی نیز راهکار‌های حل مشکلات مذکور را مورد بررسی و دستورات لازم را به همکاران ارزی و اعتباری بانک مرکزی و بانک‌های عامل مرتبط صادر کرد.

    برچسب ها