عصر خودرو

خرید سهام پالایشگاه شازند به ارزش ۲۸ همت توسط صندوق بیمه اجتماعی روستائیان

عصر بازار- مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور از خرید سهام پالایشگاه شازند به ارزش ۲۸ همت توسط صندوق خبر داد.

خرید سهام پالایشگاه شازند به ارزش ۲۸ همت توسط صندوق بیمه اجتماعی روستائیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بیت‌الله برقراری 27 خردادماه در جریان سفر به شهرستان محلات و نشست با فعالان عرصه گل و گیاه و کشاورزی که در پایانه صادراتی گل و گیاهان زینتی شهرستان محلات برگزار شد، اظهار کرد: باید قدر نعمت‌های موجود در شهرستان را دانست و از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

    وی ادامه داد: هر شهرستان و استان از ظرفیت‌های خاص خود برخوردار است. برخی از این ظرفیت‌ها به خاطر تلاش مردم منطقه فراهم شده است.

    وی افزود: برای ایجاد عمران و آبادانی باید از مسیر عدالت اجتماعی حرکت کنیم. عدالت اجتماعی باید در زمینه‌های آبادانی، رشد و توزیع امکانات کشور فراهم شود. صندوق نیز بر اساس عدالت اجتماعی شکل گرفته است.

    وی تصریح کرد: اصل بیست و نهم قانون اساسی دولت را مکلف می‌کند که بیمه اجتماعی برای آحاد مردم فراهم شود. اگر بتوانیم در راستای عمل به این اصل قانون اساسی حرکت کنیم، در راستای عدالت اجتماعی گام برداشته‌ایم. اگر هر کشاورزی فارغ از نوع فعالیت، فاقد پوشش بیمه‌ای باشد، امنیت و آرامش نخواهد داشت و آینده وی تضمین شده نخواهد بود.

    برقراری تصریح کرد: کشاورزان هر چقدر بیشتر نسبت به حقوق خود آگاه باشند، میزان جذب آنها به صندوق افزایش پیدا خواهد کرد. عضویت این صندوق با ارائه خدمات مختلف، مزیتی برای آنان محسوب می‌شود.

    وی گفت: بر اساس قانون، خدمات بیمه‌ای در شهرهای زیر 20 هزار نفر، بیمه روستاییان، کشاورزان، عشایر و برخی مشاغل فصلی، بر عهده ما است. در مجموع 200 شغل در زیر مجموعه کشاورزی وجود دارد که بیمه آن بر عهده ما است.

    وی اظهار کرد: افزایش پوشش بیمه‌ای در شهرستان محلات از 300 نفر به بیش از 2500 نفر نشان از رشد آگاهی مردم دارد. باید با افزایش آگاهی مردم نسبت به خدمات صندوق، میزان جذب را افزایش داد. افزایش خدمات، تنوع‌بخشی به خدمات و آگاهی‌بخشی می‌تواند موجب ارتقاء بیمه شود.

    برقراری ادامه داد: برای اولین بار، برای مستمری بگیران خود بیمه تکمیلی برقرار کرده‌ایم. برای اولین بار 22 هزار فقره وام بدون نیاز به ضامن و مراجعه به بانک به بازنشستگان این صندوق پرداخت شده است.

    وی افزود: یکی از کارهای صندوق، افزایش پرداختی به مستمری بگیران این صندوق است که به بیش از 7 میلیون تومان افزایش یافته است.

    برقراری تصریح کرد: قشر تولیدکننده مولد هستند و امنیت غذایی ما را تامین می‌کنند.

    وی تاکید کرد: ما در حوزه سرمایه‌گذاری آمادگی فعالیت داریم اما باید برای ما مزیت نیز داشته باشد زیرا باید منابع صندوق را برای آینده بین‌نسلی سرمایه گذاری کنیم. البته اخیرا در استان سرمایه گذاری بزرگی از سوی صندوق انجام شد به شکلی که سهام پالایشگاه شازند با مبلغ 28 هزار میلیارد تومان خریداری شد و مسلما این رقم در آینده به 100 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.

    وی با بیان اینکه برای هر اقدامی باید پیوست بیمه ای لحاظ شود و با این روند قطعا صندوق همواره با نشاط پیش خواهد رفت، گفت: افرادی که با عنوان کشاورز در عرصه گل و گیاه بیمه نیستند را می توان جذب صندوق کرد و دولت نیز در این صندوق در سطوح مختلف یارانه پرداخت می کند. مسلما این بیمه در دوران سالخوردگی حتما پوشش حمایتی از بیمه شدگان خود دارد و با اطلاع رسانی دقیق و درست به مردم می توان اقشار مختلف را جذب کرد.

    محمدرضا علیمحمد، مدیرعامل شرکت تعاونی باغ گل کیهان نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارشی در مورد مراحل پیشرفت و مشکلات مجتمع نمایشگاه دائمی، بازار روز و مجتمع گردشگری این مجتمع گفت: این شرکت در سال 1396 تاسیس شد و این زمین به عنوان نمایشگاه دائمی گل و گیاه در کنار دهکده گل و پایانه صادراتی گل و گیاه شهرستان، اختصاص یافته است.

    وی اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه از سال 97 آغاز شده و 50 هزار متر مربع زمین در سه بخش نمایشگاه دائمی گل و گیاه به عنوان اولین سازه با این ساختار در کشور، بازار گل در دو طبقه با 220 غرفه و همچنین یک مجتمع گردشگری شامل بخش‌های مختلف به مساحت 18 هزار متر مربع، تعریف شده است.

    وی ادامه داد: با توجه به حضور گردشگران مختلف در  شهرستان محلات، با بهره‌گیری از پتانسیل‌های گردشگری این شهرستان، این مجموعه می‌تواند به عنوان 633.

    یک پتانسیل ویژه در بحث گردشگری و گل و گیاه عمل کند.

    وی افزود: بر اساس ارزیابی کارشناسان، بازدهی، سودآوری و برگشت سرمایه این پروژه در وضعیت بسیار مطلوبی برآورد شده است. در صورتی که صندوق، سرمایه‌گذاری در این مجتمع داشته باشد ما نیز آمادگی همکاری را داریم.

    سجاد خادمی، مدیرعامل شرکت تعاونی گل ارغوان که مسئولیت دهکده گل شهرستان را بر عهده دارد در این نشست گفت: شهرستان محلات به عنوان پایتخت گل ایران در چند روز گذشته به همت پیشکسوتان و بنیانگذاران صنعت گل و گیاه، صدمین سالروز تولید گل را پشت سر گذاشت.

    وی اظهار کرد: محلات رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی را دارد و از هزار هکتار فضای زیر کشت گل، 700 هکتار آن به صورت گلخانه‌ای و 300 هکتار آن در فضای باز کشت می شود. محلات رتبه اول صادرات گل و گیاهان زینتی کشور را به خود اختصاص داده است.

    وی اظهار کرد: محصول منحصر به فرد بید قرمز محلات به 13 کشور صادر می‌شود. در سال‌های پیش از تحریم، این محصول به آمریکا، کانادا، انگلیس و ژاپن هم صادر شده است. بید قرمز محصولی جهانی با برند محلات است که در حال حاضر به روسیه و چین صادر می شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 5 هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت گل و گیاه که پتانسیل اصلی کشاورزی شهرستان است اشتغال دارند، در کنار پایانه صادراتی گل و گیاه و مجتمع نمایشگاه دائمی گل، بزرگترین مجتمع گل و گیاه ایران واقع شده است که صادرات آن از طریق پایانه صورت می گیرد.

    وی افزود: انتهای دهکده گل، شهرک ماهیان زینتی به عنوان یک محصول منحصر به فرد در حال احداث است. به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه، سهولت دسترسی به اصفهان و تهران و قرار گرفتن در مسیر تردد به جنوب کشور، بسیاری از تولیدکنندگان در سایر نقاط کشور نیز محصول خود را از این محل ترانزیت می‌کنند

    وی تصریح کرد: با توجه به اقلیم خاص محلات، دوام و ماندگاری گل شهرستان محلات در کشور زبانزد است و صادرات این شهرستان به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، روسیه، ترکمنستان، کشورهای CIS و کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام می‌شود و به دنبال سرمایه گذار خصوصی برای توسعه این صنعت در شهرستان هستیم.

    خادمی با اشاره به وضعیت مناسب پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و کارگزاری‌های استان در چند سال اخیر گفت: یکی از مشکلات کارگزاری‌ها، استیجاری بودن محل کارگزاری استان است که باید از این نظر تقویت شوند. بنا داریم در شهرستان در هر مجتمع دفتر بیمه تاسیس شود تا شرایط بهتری در این صنعت حاکم شود.

    عباس سروش، رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان محلات نیز در این نشست گفت: بر اساس قانون اساسی، گسترش عدالت یکی از وظایف اصلی بیمه است. ما نیز در شهرستان محلات تلاش کردیم به این موضوع ورود پیدا کنیم تا اتفاقات این حوزه را رصد کنیم.

    وی اظهار کرد: بین 25 تا 30 درصد از 4 هزار کشاورز ثبت شده از شهرستان محلات در حال حاضر جزو دهک‌های زیر پنج به شمار می‌آیند و از طرفی، با توجه به عدم ثبات اقتصادی، این تعداد در حال رشد است.

    وی ادامه داد: تا پایان سال 1401 حدود هزار نفر از کشاورزان ثبت شده، مددجوی کمیته امداد هستند. از حدود 55 هزار جمعیت شهرستان محلات، 27 هزار نفر سهام‌دار شرکت تعاونی سهام عدالت هستند که زیبنده شهرستان محلات نیست.

    وی افزود: شهرستان محلات بیش از 2500 بیمه شده کشاورزی دارد و به دلیل موفقیت‌های شرکت کارگزاری، بیمه تامین اجتماعی به شدت در حال رقابت با ماست. با توجه به سرمایه‌گذاری بالای 60 میلیاردی تامین اجتماعی در یک پروژه بیمارستانی در شهرستان محلات، این انتظار می‌رود که تحولی در حوزه کارگزاری در سطح کشور انجام شود.

    وی با اشاره به تعارضات صندوق بیمه اجتماعی با بیمه تامین اجتماعی گفت: برای بازدهی بهتر و امکان رقابت، با کاهش میانگین سن از 33 به 31 تمرکز خود را بر روی جوانان و بانوان گذاشتیم. اتاق اصناف شهرستان محلات در بحث HRM و CRM رتبه اول کشور را کسب کرده است و حرف‌های بسیاری برای گفتن در سطح کشور دارد.

    وی ادامه داد: در بحث نظام صنفی نیز موفقیت‌های خوبی را کسب کرده‌ایم اما با توجه به اقتصادی بودن کار، نیاز به حمایت داریم.

    در این نشست از رئیس شورای شهر محلات و رییس اتحادیه گل و گیاه محلات تجلیل به عمل آمد.

    به گزارش ایسنا، برقراری در این سفر، با حضور در یکی از گلخانه‌های شهرستان محلات، در جریان مشکلات و توفیقات این صنعت قرار گرفت.

    برچسب ها