عصر خودرو

روز گذشته به ثبت رسید؛

رشد ۱۶۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۰هزار و ۲۰۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۱۶۳ درصدی را تجربه کرد، چراکه در این روز حجم معاملات به ۳ هزار و ۸۷۷ قرارداد رسیده بود.

رشد ۱۶۳ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز معاملات آتی سکه بورس کالای ایران شاهد روند نزولی قیمت ها بود، به طوری که هر 5 سررسید فعال این بازار با افت قیمت رو به رو شدند.

    به این ترتیب سررسید اردیبهشت ماه با نرخ یک میلیون و 36 هزار تومان معامله شد و افت 0/52 درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل تیرماه با افت 0/86 درصدی به قیمت یک میلیون و 45 هزار تومان رسید. همچنین قرارداد تحویل شهریور نیز با قیمت یک میلیون و 60 هزار تومان معامله شد و با کاهش 0/86 درصدی رو به رو شد. سکه تحویل آبان نیز با همین مقدار افت به قیمت یک میلیون و 74 هزار تومان به فروش رسید. در پایان نیز سررسید دی ماه با نرخ یک میلیون و 92 هزار تومان معامله شد و افت 0/87 درصدی را تجربه کرد.

    از سویی در معاملات نقدی نیز طی روز گذشته، معامله‌گران سکه بیش از هر چیزی به روند اونس در بازارهای جهانی توجه کردند. شروع کاهشی طلای جهانی و پایین آمدن آن از محدوده هزار و 280 دلار طی روز گذشته موجب شد که انتظارات معامله‌گران سکه در بازار داخلی نیز کاهشی شود. نتیجه این موضوع، کاهش 6 هزارتومانی سکه و ثبت قیمت یک میلیون و 34 هزار تومان بود. افت فلز گرانبهای داخلی در حالی رخ داد که سکه روز یکشنبه تحت‌تاثیر افزایش قیمت دلار وارد کانال یک میلیون و 40 هزار تومان شده بود.

    این در شرایطی است که دیروز در کنار سکه تمام، نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت نسبت به روز دوشنبه به معاملات خود ادامه دادند، به طوری که نیم سکه با قیمت 531 هزار تومان و ربع سکه با قیمت 288 هزار تومان به فروش رسید. سکه یک گرمی نیز در محدوده 194 هزار تومانی خود باقی ماند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها