عصر خودرو

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفتگو با «عصر بازار» ؛

بورس در انتظار گزارش شرکت ها

عصر بازار- وضعیت بازار سهام پس از گذر از فصل مجامع شرکت ها با توجه به چشم انداز مثبت ایجاد شده بهتر خواهد شد. این در حالی است که با مشخص شدن عملکرد سال جاری در کنار ارائه گزارش های ۳ ماهه، بازار در روندی متعادل تر حرکت خواهد کرد.

بورس در انتظار گزارش شرکت ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، امیر افسر کارشناس ارشد بازار سرمایه در خصوص روند بازار سهام طی چند وقت اخیر گفت: روند بازار تحت تاثیر چند عامل در شیب نزولی قرار گرفته است.

    وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ریزش بورس نزدیک شدن به فصل مجامع شرکت ها است. از سویی، سود تقسیمی مجامع، حاصل عملکرد شرکت ها طی یک سال گذشته می باشد و برای برخی از شرکت ها وضعیت چندان مناسبی ارزیابی نمی شود.

    امیر افسر گفت: وضعیت بازار سهام پس از گذر از فصل مجامع شرکت ها با توجه به چشم انداز مثبت ایجاد شده بهتر خواهد شد. این در حالی است که با مشخص شدن عملکرد سال جاری در کنار ارائه گزارش های 3 ماهه، بازار در روندی متعادل تر حرکت خواهد کرد.

    این کارشناس ارشد بازار سرمایه عنوان کرد: در صورتی که مبادلات صنعت بانک با دنیا افزایش پیدا کند به طور قطع وضعیت سودآوری و قیمت سهام این صنعت بهتر خواهد شد.

    این تحلیلگر بازار سرمایه ابراز داشت: صنعت خودرو در کوتاه مدت چشم انداز قابل توجهی نخواهند داشت اما در بلند مدت و در صورتی که شراکت استراتژیک با شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا به مرحله عملیاتی برسد، طی سال های آینده وضعیت مناسبی برای این صنعت قابل تصور خواهد بود.

    امیر افسر تصریح کرد: در صورتی که دولت بتواند تا نیمه سال جاری تک نرخی شدن ارز را ایجاد کند، پالس های منفی این اتفاق در صنعت پتروشیمی مشاهده خواهد شد زیرا کاهش نرخ آزاد دلار یا افزایش نرخ مبادله ای آن منجر به کاهش سودآوری شرکت های پتروشیمی می شود.

    وی افزود: با توجه به افزایش صادرات شرکت های پتروشیمی و چشم انداز رشد قیمت فرآورده ها، آینده خوب و قابل ملاحظه ای برای این صنعت ارزیابی می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها