عصر خودرو

بررسی معاملات محصولات پلیمری؛

تعادل در بازار پلی پروپیلن های نساجی

عصر بازار- با توجه به اینکه روز گذشته پلی پروپیلن های نساجی با سقف خرید ماهانه در سایت بهین یاب عرضه شدند، روند معاملاتی متعادلی را پشت سرگذاشتند.

تعادل در بازار پلی پروپیلن های نساجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، از سوی دیگر با توجه به اینکه قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی ثابت است، معاملات نیز روند آرامتری به خود گرفته است.

    با این حال دیروز رقابت برای خرید پلی پروپیلن ها متعادل و محدود بود، به طوری که عرضه پلی پروپلین نساجی ZH550J نویدزرشیمی که به میزان 504 تن عرضه شده بود با 378 تن تقاضا روبه رو شد و با قیمت پایه 3 هزار و 143 تومان به فروش رسید.

    پلی پروپیلن SF060 پتروشیمی پلی نار هم به میزان 900 تن عرضه و 1920 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 3 هزار و 143 تومان و میانگین قیمت خرید آن هم 3هزار و 298 تومان رقم خورد.

    پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C نویدزرشیمی هم با حجم 252 تن عرضه شد که 945 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 3 هزار و 733 تومان و میانگین قیمت خرید آن هم 3 هزار و 983 تومان رقم خورد.

    محصولاتی همچون پلی اتیلن سنگین بادی BL3 پتروشیمی کرمانشاه، پلی اتیلن سنگین اکستروژن EX3 پتروشیمی شازند و پلی اتیلن سنگین فیلم EX5 پتروشیمی مارون هم شرایط آرامی داشتند، به طوری که با قیمت های پایه مورد معامله قرار گرفتند.

    در همین حال برای پلی پروپیلن نساجی Z30S پتروشیمی مارون رقابت شد، به طوری که عرضه 2486 تنی این کالا به میزان 3هزار و 14 تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا 3هزار و 143 تومان و میانگین خرید آن هم 3 هزار و 180 تومان رقم خورد.

    پلی پروپیلن HP552R پتروشیمی شازند هم با تقاضایی بیش از عرضه روبه رو شد، به طوری که عرضه 300 تنی آن 1280 تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن 3 هزار و 143 تومان و قیمت خرید آن هم 3 هزار و 329 تومان رقم خورد.

    به گفته کارشناسان بازار، اقدام بورس کالای ایران در تعیین سقف خرید ماهانه برای پلی پروپیلن های نساجی توانست بازار این کالاها را مهار کرده و به تعادل برساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو