عصر خودرو

مدیر مالی سمات تشریح کرد؛

چهار ویژگی پرداخت سود اوراق از طریق سمات به سرمایه گذاران

عصر بازار- مدیر مالی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، مهم ترین مزیت های پرداخت سود سرمایه گذاران و سهامداران از طریق این شرکت را تشریح کرد.

چهار ویژگی پرداخت سود اوراق از طریق سمات به سرمایه گذاران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سمات، سید کیومرث بزرگی امنیت پرداخت را یکی از مهم ترین مزیت های پرداخت سود از طریق شرکت سپرده گذاری اعلام کرد و گفت: برای دارندگان اوراق، دریافت سود از یک نهاد معتبر ملی، اطمینان بخش تر از نهادی است که به صورت خصوصی اداره می شود.

    وی ادامه داد: شرکت سپرده گذاری مرکزی همچنین این امکان را برای دارندگان اوراق فراهم کرده است که با هر حسابی بتوانند سود خود را از شبکه بانکی دریافت کنند.

    بزرگی سومین مزیت پرداخت سود به سرمایه گذاران را هزینه کم توزیع سود از طریق سمات ذکر کرد و افزود: شرکت سپرده گذاری مرکزی هزینه بسیار اندکی از ناشران برای توزیع سود دریافت می کند و قابلیت دیگر این شرکت در رابطه با پرداخت سود سهام شرکت هاست. گاهی ممکن است برخی شرکت ها اطلاعات حساب سهامداران خود را به صورت کامل نداشته باشند، اما سمات قابلیت پرداخت سود سهامداران فاقد شماره حساب بانکی را دارد.

    وی خاطر نشان کرد: بر اساس توافقی که بین بانک ملی ایران و شرکت سپرده گذاری مرکزی انجام شده است، تمامی سهامداران شرکت ها می توانند بر اساس اطلاعیه ناشر به شعب این بانک مراجعه کنند و پس از احراز هویت، سود خود را دریافت کنند.

    مدیر مالی سمات درباره نحوه پرداخت سود به سهامداران گفت: اطلاعات دارندگان اوراق در تاریخی که نماد بسته می شود از سامانه استخراج و با اطلاعات حساب دارندگان اوراق در شرکت سپرده گذاری مرکزی تطبیق داده می شود.

    بزرگی اضافه کرد: سپس میزان دارایی هر دارنده اوراق و میزان سود هر برگ محاسبه و از طریق سیستم بانکی به دارندگان اوراق پرداخت می شود.

    وی در پاسخ به این سوال که شرکت سپرده گذاری مرکزی چه زمانی سود را از شرکت ها دریافت می کند؟، افزود: ناشران طبق رویه مکلف هستند یک هفته پیش از تاریخ سررسید، سود سهامداران را به حساب سمات واریز کنند.

    مدیر مالی سمات تصریح کرد: این مدت به دلیل کنترل ریسک نکول است چرا که زمان لازم است تا بتوان وجوه را در زمان سررسید به سهامداران پرداخت کرد.

    بزرگی اظهار داشت: به طور معمول ناشر و یا ضامن شرکت ها در همان روز و یا 24 ساعت قبل از سررسید، سود سهامداران را به حساب شرکت سپرده گذاری واریز می کنند اما سمات در زمان مقرر، سود سهامداران را پرداخت می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها