عصر خودرو

روزنامه روسی اعلام کرد:

ایران از نظر تولید ناخالص ملی در کنار اتریش، نروژ و استرالیا قرار گرفته است

عصر بازار- روزنامه کامرسانت با موفق خواندن برنامه های تحول اقتصادی ایران از آغاز کار دولت یازدهم، نوشته است: جمهوری اسلامی در شرایط کنونی از لحاظ تولید ناخالص ملی در کنار اتریش و نروژ و در همین بخش از نظر قدرت خرید پس از استرالیا قرار گرفته است.

ایران از نظر تولید ناخالص ملی در کنار اتریش، نروژ و استرالیا قرار گرفته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، کامرسانت امروز (سه شنبه) در مطلب خود افزوده است: ایران که از بخش عمده تحریم های غربی رهایی یافته است، در حال تبدیل به بازار بزرگی مانند روسیه و جمهوری های شوروی سابق پس از سال 1991 است.
    این روزنامه ادامه داده است: در پسا تحریم فرصت های مهمی برای سرمایه گذاری در ایران فراهم شده که این شرایط برای نخستین بار در چند دهه گذشته شکل گرفته است.
    به نوشته کامرسانت، ایران از نظر موقعیت جغرافیایی، شمار جمعیت، ظرفیت های اقتصادی و سیاسی می تواند بازار مهمی برای پیوستن به اقتصاد جهانی باشد.
    روزنامه روسی نوشته است: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که عملی شدن این روند می تواند رشد اقتصادی ایران را سرعت زیادی ببخشد و براساس ارزیابی شرکت روسی سنجش بازار سرمایه و اقتصاد به نام «رنسانس کاپیتال»، سال 2016 باید حدود 38 میلیارد دلار به تهران بازگردانده شود که 9 درصد تولید ناخالص ملی جمهوری اسلامی را تشکیل خواهد داد.
    کامرسانت افزوده است: بانک جهانی نیز پیش بینی کرده است که رشد تولید خالص ملی ایران در سال های 2016 تا 2018 به حدود 5/5 درصد در هر سال برسد و پس از آن نیز چهار درصد می شود.
    روزنامه روسی همچنین در باره آینده روابط اقتصادی مسکو و تهران نوشته است: مشارکت فعال روسیه در حل پرونده هسته ای ایران این امید را به وجود آورده که شرکت های روسی با توجه به روابط خوب دو جانبه، فرصت های مطلوبی برای فعالیت در این کشور بیابند.
    به نوشته این روزنامه با وجود این دیدگاه، همکاری های اقتصادی دو کشور هنوز کامل فعال نشده است و همسطح روابط دوجانبه نیست و با توجه به این شرایط، بخش های تجاری غیردولتی روسیه شانس بزرگی برای کسب جایگاه برتر در ایران دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها