عصر خودرو

ورود رسمی «بهار رز عالیس چناران» به بازار دوم فرابورس ایران

«عالیس» ۱۶۹۲ تومان قیمت خورد

عصر بازار- طی معاملات روز جاری، ششم خردادماه، دومین عرضه اولیه فرابورس در سال جدید با ورود سهام شرکت بهار رز عالیس چناران در بازار دوم فرابورس ایران رقم خورد.

«عالیس» ۱۶۹۲ تومان قیمت خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، امروز فرابورس میزبان عرضه اولیه سهام شرکت بهار رز عالیس چناران با نماد «عالیس» در بازار دوم بود که با روش ترکیبی و طی دو مرحله صورت گرفت و قیمت هر سهم 16 هزار و 923 ریال کشف قیمت شد.

    مرحله اول و کشف قیمت توسط صندوق‌ها

    در مرحله اول از این عرضه، 100 میلیون و 4 هزار سهم معادل 4 درصد از سهام این شرکت برای اولین بار پس از پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران برای سرمایه‌گذاران واجد شرایط عرضه شد.

    طی این مرحله، کشف قیمت به روش حراج در نرخ 16 هزار و 923 ریال توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی و مختلط به‌عنوان سرمایه‌گذاران واجد شرایط، انجام شد؛ به‌این‌ترتیب که 72 صندوق سرمایه‌گذاری در فرایند کشف قیمت عالیس رقابت کردند.

    شایان‌ذکر است قیمت ارزش‌گذاری سهام عالیس عدد 16 هزار و 426 ریال بوده است.

    مرحله دوم و ورود خریداران حقیقی و حقوقی

    در مرحله دوم این عرضه اولیه که از ساعت 12:10 امروز سفارش گیری آن آغاز شد و تا 14:40 ادامه یافت، 200 میلیون و 8 هزار سهم معادل 8 درصد از سهام عالیس برای سایر سرمایه‌گذاران اعم از حقیقی و حقوقی روی میز فروش رفت.

    طی این مرحله عموم سرمایه‌گذاران امکان خرید سهم را در نرخ کشف‌شده داشتند. بر همین اساس یک‌میلیون و 693 هزار و 584 کد حقیقی و 903 کد حقوقی اقدام به خرید سهام عالیس در قیمت 16 هزار و 923 ریال کردند که به هر کد 121 سهم اختصاص پیدا کرد.

    گفتنی است مشاور این عرضه، شرکت کارگزاری بانک ملی ایران، متعهد خرید شرکت تأمین سرمایه کاردان و بازارگردان آن صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی ثروت پویا بودند.

    جزییاتی از سوابق سود و زیانی در «عالیس»

    پیش از این مدیران مجموعه عالیس در نشست یک دیدار، یک عرضه ویژه معرفی این سهام، به تشریح آخرین وضعیت مالی مجموعه بهار رز عالیس چناران پرداخته بودند.

    بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده این مجموعه حدود 1400 میلیارد تومان در سال گذشته فروش محقق کرده است.

    همچنین سال گذشته 100 درصد فروش محقق و طی 9‌ماهه 580 میلیارد تومان سود شناسایی شد و پیش‌بینی می‌شود در 12 ماهه بیش از 150 درصد رشد اتفاق بیفتد.

    مدیران عالیس پیش‌بینی کردند با فرض ثبات حجم فروش در سال 1405 بیش از 3 هزار و‌800 میلیارد تومان فروش در این مجموعه ثبت شود.

    همچنین در این نشست عنوان شد بر اساس آنچه در نیمه دوم 1401 در گزارش ارزش‌گذاری لحاظ شده 1360 میلیارد تومان فروش واقعی در مجموعه عالیس محقق شده که مطابق با پیش‌بینی‌ها بوده است.

    نکته دیگر اینکه ظرفیت اسمی، 185 میلیون و 300 هزار لیتر است و پیش‌بینی می‌شود ظرفیت خالی این شرکت به‌زودی تکمیل شود.

    در سال 1401 طی مدت 6 ماهه 1860 میلیارد تومان فروش و 9 ماهه 2700 میلیارد تومان و 12 ماهه تقریباً حدود 4 هزار میلیارد تومان فروش این شرکت بوده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های مجموعه عالیس پیش‌بینی‌شده این شرکت در افق 5 ساله به حدود 10 هزار و 700 میلیارد تومان فروش برسد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو