عصر خودرو

بررسی کارشناسی از آینده بورس

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی وضعیت این بازار به گسترش سرمایه‌گذاری غیرمستقیم اشاره کرد و گفت که میزان پول‌هایی که از صندوق‌ها وارد بازار شده، بیشتر از مبلغی است که مردم به صورت خرد وارد بازار کرده‌اند.

بررسی کارشناسی از آینده بورس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا ،رضا رشوند  ، با اشاره به وضعیت اقتصاد کلان کشور اظهار کرد: مسائلی که در ساختار بانکی کشور وجود دارد باعث ناترازی آن‌ها و تغییرات پایه‌ پولی و رشد نقدینگی و افزایش نرخ ارز می‌شود. در این میان بانک مرکزی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله الزام صادرکنندگان به فروش ارز به این بانک سعی کرده بازار را کنترل کند. اما به طور کلی انتظار می‌رود روند مذکور همچنان ادامه داشته باشد. بنابراین می‌توان شاهد ادامه روند صعودی در بازار سرمایه باشیم.

    وی ادامه داد: نگرانی‌هایی که در بازار ارز رخ داد، باعث شد پول به سمت سهم‌های کوچک و دارایی محور حرکت کند. به طور کلی از نظر ارزش‌گذاری و P/E آینده‌نگر چهار فصل برای نمادهای بزرگ بازار اختلاف زیادی با اوج سال 1399 است.

    این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: در سال 1399، P/E  فوروارد بازار 22 بود اما اکنون با توجه به چشم اندازی آتی اقتصاد،  5.5 تا 6.5 است. به صورت میانگین P/E  فوروارد بازار برای چهار فصل آتی 6.7 تا 7 خواهد بود.

    رشوند با اشاره به اقدامات سازمان بورس در زمینه فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه گفت: سازمان بورس طی این سال‌ها سعی کرد درمورد سرمایه‌گذاری غیرمستقیم فرهنگ‌سازی کرده و به تعداد زیادی از سبدگردانان مجوز تاسیس صندوق داد. به همین دلیل نقدینگی  پول از طریق صندوق‌ها وارد بازار می‌شود، به طوریکه میزان پول‌هایی که از صندوق‌ها وارد بازار شده بیشتر از مبلغی است که مردم به صورت خرد وارد بازار کرده‌اند.

    برچسب ها