عصر خودرو

پیش بینی بانک آمریکایی:

نوبت صعود نفت می‌رسد

عصر بازار- گلدمن ساکس همچنان به روند صعودی قیمت نفت خام و کالاهای مهم دیگر، خوش بین مانده و انتظار دارد پس از فروش گسترده در بازارها که اکنون در جریان است، قیمت‌ها روند صعودی پیدا خواهند کرد.

نوبت صعود نفت می‌رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، تحلیلگران گلدمن ساکس در یادداشتی نوشتند: اگر اقتصادهای بزرگی شامل آمریکا از رکود اجتناب کنند، پایه و اساس صعود قیمت در سراسر بازارهای کالا، دست نخورده باقی می ماند. البته این تحلیلگران اذعان کردند که پیش بینی قیمت آنها از ابتدای امسال تاکنون، اشتباه بوده است.

    طبق گزارش بلومبرگ، تحلیلگران این بانک سرمایه گذاری نوشتند: خریداران بازار از این حقیقت که تقاضای مصرف نهایی در مجموعه کالاها، نشانه‌های رکود را نشان نداده و یافتن سرمایه‌گذاری در عرضه دشوار مانده است، احساس راحتی می‌کنند. اما از این نکته غافل ماندند که ما درباره انتظارات قیمت، اشتباه کردیم.

    این بانک سرمایه‌گذاری آمریکایی اعلام کرد هر چند قیمت‌ها همچنان برخلاف پیش بینی‌های گلدمن ساکس حرکت می کنند اما ما در حال حاضر، بزرگترین فروش در مجموعه کالاها که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم را مشاهده می کنیم. سرمایه‌گذاران در حال سود کردن از پوشش ریسک (هجینگ) هستند و همه این عوامل، زمینه را برای افزایش قیمت کالاها در اواخر امسال فراهم می‌کند.

    گلدمن ساکس اعلام کرد عدم بروز رکود، احتمالا به قیمت بالاتر نفت و کالا و همچنین نرخ‌های بالاتری منتهی می‌شود که بازارهای سهام احتمالا واکنش ضعیفی به آن نشان خواهند داد.

    تحلیلگران گلدمن ساکس افزودند: با وجود این که تقاضای مربوط به بخش تولید ضعیف مانده است اما مجموع تقاضا و موجودی در مجموعه کالاها، از دیدگاه خوش بینانه ما حمایت می کند.

    اوایل آوریل، ساعاتی پس از این که اوپک پلاس دور جدید کاهش تولید به میزان بیش از یک میلیون بشکه را اعلام کرد که از ماه مه تا دسامبر انجام می شود، گلدمن ساکس پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت تا پایان سال 2023 را از 90 دلار، به 95 دلار افزایش داد. این بانک همچنین در پیش بینی قیمت 97 دلار نفت برنت برای سال 2024 تجدیدنظر کرد و اکنون انتظار دارد نفت برنت سال میلادی آینده به 100 دلار برسد.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش ذخایر سوخت آمریکا و هشدار وزیر انرژی عربستان سعودی به سفته بازان بازار نفت، روند صعودی پیدا کرد و به بیش از 78 دلار در هر بشکه رسید.

    برچسب ها