عصر خودرو

در تیرماه؛

برگزاری همایش بین المللی قراردادهای نفتی با حضور کارشناسان آمریکایی و اروپایی

عصر بازار- کنفرانس بین المللی بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز با حضور کارشناسان آمریکایی و اروپایی تیرماه امسال درتهران برگزار می شود.

برگزاری همایش بین المللی قراردادهای نفتی با حضور کارشناسان آمریکایی و اروپایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمدمهدی حاجیان دبیر اجرایی این همایش در نشستی خبری گفت: این همایش در روزهای 20 و 21 تیرماه با حضور اساتید و کارشناسان حقوقی، فنی و اقتصادی در دانشگاه علامه طباطبایی تهران برگزار می شود.

    وی افزود: با توجه به اینکه قرار است در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی تجربه جدیدی را در بخش بالادستی صنعت نفت کشورمان داشته باشیم لازم است این قراردادها هر چه بیشتر بررسی شوند.
    عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد، قراردادهای جدید نفتی باید به گونه ای منعقد شوند که ضمن استفاده حداکثری از توان داخل، بیشترین سرمایه خارجی نیز جذب شود.
    این استاد دانشگاه گفت، همچنین باید از طریق مدل جدید قراردادهای نفتی، فناوری ها و دانش فنی جدید و به روز نیز برای تقویت صنعت نفت وارد کشور شود.
    حاجیان با تاکید بر تضاد نداشتن قراردادهای نفتی با حاکمیت ملی و مالکیت مخازن نفتی افزود: باید از طریق قراردادهای جدید بیشترین افزایش ضریب برداشت را داشته باشیم و عقب ماندگی های گذشته جبران شود.
    وی گفت: علاوه بر حضور کارشناسان و اساتید خارجی از نهادهای داخلی فعال در صنعت نفت مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز برای حضور در این همایش و ارائه نظرات و دیدگاه ها دعوت شده است.
    دبیر اجرایی همایش بین المللی بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز گفت: برای برگزاری این همایش با وزارت نفت و از جمله معاونت امور بین الملل این وزارتخانه هماهنگی های لازم انجام شده و قرار است دستاوردهای علمی این همایش برای اجرای هر چه بهتر قراردادهای جدید نفتی به وزارت نفت ارائه شود.
    حمیدرضا علومی رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این نشست گفت: در این همایش تلاش می شود با رعایت اصول ملی، سیاست های کلان و قوانین، طراحی مناسبی برای مدل جدید قراردادهای نفتی ارائه شود.
    وی به برگزاری این همایش پس از آغاز اجرایی شدن مدل جدید قراردادهای نفتی اشاره کرد و افزود، باید توجه داشت که قراردادها بعنوان یک موجود زنده و پویا به شمار می روند که در طول زمان اجرا با ارایه راهکارها و پیشنهادهای لازم بهبودیافته و کارایی بهتری پیدا می کنند.
    دبیر علمی همایش بهینه سازی قراردادهای بالادستی نفت و گاز اضافه کرد: نداشتن شفافیت ممکن است باعث ایجاد نگرانی و شائبه هایی شود، بر این اساس لازم است این قراردادها در مراکز علمی و تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
    به گفته این استاد دانشگاه، قراردادهای قبلی صنعت نفت که بصورت بیع متقابل بودند نتوانستند جذابت کافی برای سرمایه گذاران داشته باشند و بر این اساس قادر نبودند فناوری های جدید به کشور منتقل کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو