عصر خودرو

رشد چشمگیر شاخص ها در بورس پاکستان

عصر بازار- بورس اوراق بهادار پاکستان(PSX) با رشد ۲۵۸ واحدی توانست مرز ۳۶ هزار واحد را پشت سر بگذارد و نخستین ساعت معاملاتی را با روند افزایشی به پایان رساند.

رشد چشمگیر شاخص ها در بورس پاکستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، روند صعودی هفته گذشته در بورس پاکستان در این هفته نیز ادامه یافت و به نظر می رسد اعتماد سرمایه گذاران به این بازار بازگشته و روند خرید سهام در این بازار شدت گرفته است.

    طبق گفته محمد سهیل، رئیس بورس پاکستان،  اقدام موسسه سرمایه گذاری بین المللی مورگان استنلی برای جایگذاری بورس پاکستان در رده بازارهای نوظهور در ماه ژوئن، اعتماد به این بازار را افزایش داده است.

    این در حالی است که، در بازار مثبت پاکستان برخی سهام شرکت ها نیز روند نزولی از خود به جای گذاشته اند و در این میان، شرکت توتون و تنباکوی Tobacco و شرکت نساجی Indus Dyeing با افت قیمت سهام همراه شدند در حالی که شرکت های پتروشیمی و دارویی بیشترین میزان افزایش قیمت را از آن خود کردند.

    در این بین، نقدینگی جدید حاصل از تزریق سرمایه گذاران خارجی در این بازار کاملا احساس می شود و به نظر می رسد سرمایه گذاران خارجی به دنبال کسب سود از بازار پر رونق پاکستان هستند .

    بر این اساس، بورس پاکستان(PSX) یک بورس تازه وارد در اقتصاد این کشور است که از ادغام دو بورس اسلام آباد و لاهور با بورس کراچی، متولد شده است.

    ایجاد بورس اوراق بهادار پاکستان (PSX) در حقیقت نقطه عطفی در تاریخ اقتصادی پاکستان بوده و به ایجاد یک بازار سرمایه عادلانه، کارآمد و رقابتی منجر شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها