عصر خودرو

بورس چین سقوط کرد

عصر بازار- تازه ترین شاخصه‌ها نشان می دهد که با افزایش ناامیدی از وضعیت اقتصادی چین، بورس این کشور بیشترین کاهش را در هشت ماه گذشته تجربه کرده است.

بورس چین سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این برای چندمین بار در 2 سال گذشته است که به دلیل رکود اقتصادی فزاینده در دومین اقتصاد بزرگ جهان، بورس آن دچار سقوط می شود.
    سازمان بورس و اوراق بهادار چین روز سه شنبه در تارنمای خود گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد سرمایه گذاران همچنان نسبت به رشد اقتصادی کشور ناامید هستند.
    از سوی دیگر مقرراتی که به تازگی در بخش های مختلف اقتصادی از جمله اوراق بهادار به اجرا گذاشته شده، نتوانسته است خوشبینی های سرمایه گذاران را به دنبال داشته باشد.
    همزمان آمارها نشان می دهد از روز دوشنبه (دیروز) که بورس فعالیت خود را آغاز کرد، شاخص سهام در دو بازار اوراق بهادار مهم این کشور یعنی «شن جن» و «شانگهای» در جنوب و شرق کشور 2.8 درصد کاهش یافته است.
    صادرات چین در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) رشد 4.1 درصدی داشت اما سرعت آن به نسبت ماه مارس (اسفند - فروردین) که نزدیک به 19 درصد بود بسیار پایین آمده است.
    وضعیت واردات نیز از دو سال گذشته به این طرف نامطلوب بوده و در بیشتر ماه ها واردات کاهش یافت و رقم کاهش در ماه گذشته میلادی 5.7 هفت درصد بوده است.
    از روز جمعه گذشته سقوط سهام در چین آغاز شد و ارقام نشان می دهد که با توجه به کاهش شاخص به میزان 3 درصد در روز جمعه قبل و کاهش 2.8 درصدی روز دوشنبه؛ بورس چین بیشترین کاهش ارزشی را در هشت ماه گذشته شاهد بوده است.
    دست اندرکاران بورس چین می گویند که نامتوازن شدن بازار و هماهنگ نبودن شرایط بازار چین با بازارهای بین المللی و رکود در سطح جهانی در شکل گیری این پدیده نقش داشته است.
    بورس چین در نیمه اول سال گذشته میلادی نزدیک به 40 درصد سقوط کرد و به دنبال آن نزدیک به 20 میلیون نفر از سهامداران از بازارهای اوراق بهادار کشور خارج شده و سرمایه های خود را بیرون کشیدند.
    موسسه بین المللی مالی «آی آی اف» نیز اخیرا در گزارشی، رکود و کندی رشد اقتصادی چین را از موضوعات نگران کننده این کشور بویژه برای سرمایه گذاران خارجی دانسته بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها