عصر خودرو

عشقی مطرح کرد

حمایت بورسی‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر

عصر بازار- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار وعده داد بدون فوت وقت مجوزهای لازم را برای تامین مالی پروژه‌های تجدیدپذیر با ابزارهای مختلف صادر خواهیم کرد و به سرعت این پروژه‌ها را تامین مالی می‌کنیم.

حمایت بورسی‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، مجید عشقی امروز در مراسم رونمایی از تابلوی برق سبز با اشاره به اهمیت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار کرد: قطعا اقدام امروز می‌تواند شروع و زمینه ساز سرمایه‌ گذاری بسیار عظیم باشد. در شرایط فعلی توسعه تجدیدپذیرها قطعا ضروری بوده و آمار نیز گویای این مساله است که در ابتدای راه قرار داریم.

    وی با تاکید بر این‌که یکی از بحث‌های جدی در موضوع توسعه صنعت برق بحث سرمایه‌ گذاری است، تصریح کرد: به واسطه شرایط خاص این صنعت همواره محصولات صنعت برق قیمت‌گذاری شده و این مساله منجر به این شده است که در مقاطعی نتوانیم در این صنعت سرمایه‌ گذاری کنیم و این فرصتی است که سرمایه‌ گذاران بتوانند با پیش‌بینی آینده وارد عرصه شوند.

    به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، ما نیز به عنوان بازار سرمایه این آمادگی را داریم تا با استفاده از روش‌های مختلف تامین مالی شرکت‌های موجود برای توسعه سرمایه‌ گذاری و هم‌چنین ایجاد شرکت‌های جدید را در هر نوع قالب چه در قالب صندوق پروژه، چه در قالب ابزارهای بدهی و چه در قالب شرکت سهام عام ورود کنیم و در کمترین زمان بدون این‌که شرکت‌ها در صف مجوز بمانند این ابزارها را در اختیار فعالان صنعت برق قرار دهیم.

    وی اضافه کرد: فعالان صنعت انرژی در تجدیدپذیر می‌توانند تامین مالی کنند و قطعا قابلیت انجام این کار را داریم چرا که منابع بسیار خوبی در بازار سرمایه وجود دارد و در صورت توجیه‌پذیر بودن می‌توان امیدوار بود که این صنعت سودآور باشد.

    عشقی با بیان این‌که این آمادگی را داریم که مجوزها را صادر کنیم، تصریح کرد: یک نکته بسیار مهم رویکرد تخصصی وزارت نیرو در دوره جدید بوده که در بحث مدیریت مصرف مورد توجه قرار گرفته است.

    به گفته وی، در سال گذشته در حوزه مدیریت مصرف به صنایع کمک ویژه‌ای شد به طوری که در سال قبل با مشکل جدی مواجه نبودیم در حالی که این روند در سال‌های گذشته متفاوت بود امسال نیز برنامه ‌ریزی خوبی صورت گرفته تا مدیریت مصرف در صنایع به حداقل برسد.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که در دو جنبه سرمایه‌ گذاران ضرر می‌کنند، اظهار کرد: کاهش تولید و انباشت مطالبات صنعت برق در سال‌های گذشته موجب ایجاد مشکلاتی شده لذا باید به توسعه این صنعت کمک کنیم و بازار سرمایه نیز آماده است که توسعه سرمایه‌ گذاری‌ها را رقم بزند و با ایجاد سازوکاری ترتیب پرداخت مطالبات این صنعت مهیا شود چرا که این صنعت نقش ویژه در تمام صنایع دارد.

    به گفته عشقی با توجه به این‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیروگاه احداث کرده‌اند لازم است تا وزارت نیرو در بحث مدیریت مصرف به این مساله توجه و طرح‌های مدیریتی را به حداقل برسانند.

    برچسب ها