عصر خودرو

فعال اقتصادی روسیه: مبادلات تجاری با ایران چند برابر خواهد شد

عصر بازار- فعال اقتصادی و رئیس شورای روابط تجاری ایران و روسیه گفت: برنامه های بزرگی برای همکاری دوجانبه داریم و چشم انداز خوبی برای آن متصور هستیم که به چند برابر شدن مبادلات دوجانبه منجر خواهد شد.

فعال اقتصادی روسیه: مبادلات تجاری با ایران چند برابر خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، لئونید لوژنجکو افزود: در حال حاضر به دنبال ایجاد یک سازوکار تسویه حساب مالی هستیم، این پروژه در حال پیگیری است و مطمئن هستیم که این سیستم موفق عمل خواهد کرد.

    وی اظهار داشت: دولت های ایران و روسیه، این سازوکار را تأیید کرده اند و از آن حمایت می کنند چرا که با ایجاد این سازوکار همکاری، دیگر نیازی نداریم که از طریق کشورهای دیگر، مبادلات مالی را انجام دهیم.

    رئیس شورای روابط تجاری ایران و روسیه خاطرنشان کرد: در این فرایند از واحد پول ملی دو کشور و همچنین از یوآن چین استفاده می کنیم.

    لوژنجکو با بیان اینکه در آینده، روابط تهران – مسکو بیش از این توسعه خواهد یافت، گفت: با آسان شدن عملیات انتقال پول و تجارت، بنگاه های کوچک و متوسط نیز قادر خواهند بود که به نوبه خود سهمی در مناسبات دو کشور داشته باشند.

    رئیس شورای روابط خارجی ایران و روسیه گفت: برای سازوکاری که برای همکاری مالی با ایران طراحی کرده ایم، احترام زیادی قائل هستیم و امیدواریم که این روند به نزدیک شدن بیش از پیش روسیه و ایران کمک کند.

    لوژنجکو با ابراز خرسندی از امضای قرارداد فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران برای احداث خط ریلی رشت – آستارا و تکمیل خط آهن کریدور شمال – جنوب در مسیر غربی منجر شده است.

    وی ادامه داد: امضای این قرارداد بسیار مهم و قابل توجه است چرا که حمل و نقل کالا از سرزمین جمهوری اسلامی ایران را تسهیل می کند و شتاب می دهد.

    رئیس شورای روابط تجاری ایران و روسیه گفت: تلاش ها برای توسعه روابط دوجانبه، هم اینک در مراحل و گام های اولیه است و قطعا در آینده تبادل کالا بین دو کشور چند برابر خواهد شد.

    برچسب ها