عصر خودرو

مدیر عامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد :

تاسیس شرکت مشترک ایران- چین

هند بازار بزرگ صادرات پلاستیک ایران

عصر بازار- صادق ابادی با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت، گفت: علاوه بر توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر به دنبال دسترسی به تکنولوژی روز برای تبدیل متانول به الفین‌ها و حضور فعال در بازارهای صادراتی هستیم.

تاسیس شرکت مشترک ایران- چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، علیرضا صادق‌آبادی در نشست حاشیه ای بیست و هفتمین نمایشگاه نفت با اشاره به اینکه دو زنجیره پتروشیمی در پایین‌دست وجود دارد، اظهار داشت: برای پیشرفت باید تمایز ایجاد کرد تا موفق شویم. اکنون در بالادست 540 میلیون بشکه نفت درجا پشتوانه داریم و می‌توانیم با تکمیل از صفر تا 100 خدمات مزیت ایجاد کنیم و برای این منظور در پایین‌دست باید به تکنولوژی دسترسی داشته باشیم.

    وی با اشاره به همکاری با شرکت رزرو چین که شرکت بزرگی در فرآیندهای پالایشگاهی، پتروشیمی و کاتالیست‌ها است، گفت: با توافق دو شرکت، یک شرکت مشترک در ایران تاسیس کردیم که 51 درصد سهم آن برای گسترش انرژی پاسارگاد و 49 درصد نیز برای شرکت رزرو چین است.

    مدیر عامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد تاکید کرد: بر اساس این همکاری، فروش لایسنس در بازار خاورمیانه، منا و روسیه از طریق این شرکت در ایران انجام خواهد شد و فروش تکنولوژی در این مناطق از این مسیر انجام می‌شود.

    وی افزود: اکنون سرمایه‌گذاری در دو واحد پتروشیمی متانولی آغاز شده؛ اما تولید متانول بازار اقتصادی خوبی ندارد.از همین رو لایسنس تبدیل متانول به الفین را خریدیم که با تولید آن در منطقه چابهار پایین‌دست الفین نیز توسط صدها شرکت تکمیل می‌شود.

    صادق‌آبادی تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار به بازار هدف هند نزدیک است.

    وی با اشاره به رشد اقتصادی قابل قبول هند، گفت: رشد اقتصادی و تبدیل آن به ثروت رابطه مستقیمی با رفاه و بهداشت دارد؛ از سوی دیگر پلاستیک نیز رابطه مستقیمی با بهبود وضع اقتصادی و بهداشت دارد از همین رو بازار هند، در آینده بازار بزرگی برای پلاستیک خواهد بود.

    صادق آبادی ادامه داد: یکی از واحدهای متانول را می‌خواهیم به الفین تبدیل کنیم و سپس پروپیلن و پلی‌پروپیلن را دنبال خواهیم کرد.

    وی بیان داشت: ظرفیت این واحد متانولی 1650 هزار تن است که به 540 هزار تن الفین تبدیل می‌شود.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو