عصر خودرو

عملکرد ایمیدرو در بخش اکتشاف نشان داد:

رشد ۲.۵ برابری پهنه های اکتشافی و سرمایه گذاری ۱۳۲۱ میلیارد ریالی

عصر بازار- کل سرمایه گذاری اکتشافی ایمیدرو در سال ۹۴ در مجموع به ۱۳۲۱ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با سال های ۹۱ تا ۹۳ رشد قابل توجهی داشت. همچنین میزان پهنه های اکتشافی از رشد ۲.۵ برابری نسبت به سال ۹۳ خبر می دهد.

رشد ۲.۵ برابری پهنه های اکتشافی و سرمایه گذاری ۱۳۲۱ میلیارد ریالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، اقدامات این سازمان در بخش اکتشاف با هدف شناسایی و دستیابی به ذخایر جدید معدنی صورت می گیرد که پشتوانه ای قابل اتکا برای برنامه های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی در راستای تقویت بخش معدن و اقتصاد مقاومتی شود.  در سال 91 کل سرمایه گذاری اکتشافی ایمیدرو 804 میلیارد ریال ، در سال 92 معادل 854 میلیارد ریال بود که در سال 93 به 1289.3 میلیارد ریال و در سال 94 به 1321 میلیارد ریال رسید. این رقم در عین حال نسبت به سال های 91 و 92 به ترتیب رشد 164 و 54درصدی و نسبت به سال 93 رشد 2.4درصدی یافت.
    در سال 94 شرکت های زیرمجموعه این سازمان شامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران 327 میلیارد، مجتمع سنگان 55 میلیارد، زرشوران 50.8 میلیارد ، پهنه سنگان 44.7 میلیارد و سایر موارد 317 میلیارد ریال در بخش اکتشاف سرمایه گذاری کردند. در این بخش همچنین 526.9 میلیارد ریال نیز به عنوان «طرح توانمندسازی اکتشاف» سرمایه گذاری شد.
    از سوی دیگر میزان کل حفاری اکتشافی از 100 هزار متر در سال 91 به حدود 112 هزار متر در سال 94 رسید و برنامه سال 95 نیز حدود 120 هزار متر پیش بینی شده است.
    مساحت محدوده های امیدبخش معدنی نیز در سال 94 برابر با 1500 کیلومترمربع بود که برای سال جاری 23 هزار کیلومترمربع پیش بینی شده است.

    رشد 2.5 برابرای پهنه های اکتشافی
    همچنین مساحت پهنه های اکتشافی در سال 94 با رشد 2.5 برابرای نسبت به سال 93 به 179 هزار و 883 کیلومتر مربع رسید در حالی که مساحت پهنه های اکتشافی سال 93 به 70هزار کیلومتر مربع رسیده بود.
    اهداف عمومی فعالیت های اکتشافی ایمیدرو شامل تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی با تکیه رشد و توسعه و اشتغال بر منابع و ذخایر معدنی داخل کشور، افزایش ذخایر معدنی کشور با هدف توسعه زنجیره پایین دست معدن در مناطق محروم و اشتغالزایی ، کاهش ریسک اکتشافات از طریق تقویت صندوق بیمه فعالیت های معدنی و زمینه سازی ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این حوزه و همچنین تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع معدنی کشور است.
    از سوی دیگر در بخش اکتشافات اولویت اجرا با بخش خصوصی است و سازمان در مواردی که متقاضی به دلیل ریسک بالا، وجود ندارد از طریق مشارکت یا پوشش ریسک از سوی صندوق بیمه فعالیت های معدنی از بخش خصوصی حمایت می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها