عصر خودرو

معاون مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران عنوان کرد:

صنعت پتروشیمی مسیری هموار برای تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی

عصر بازار- معاون مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران در خصوص ظرفیت های صنعت پتروشیمی همسو با اقتصاد مقاومتی گفت: اقدام و عمل یعنی مواد خام باید به کالا تبدیل و کالا از کشورمان صادر شود.

صنعت پتروشیمی مسیری هموار برای تحقق اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، محمدحسن پیوندی، معاون مدیر عامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران با بیان مطلب فوق گفت: ظرفیت 2میلیون تنی صنعت پتروشیمی طی برنامه دوم، سوم و چهارم توسعه به ظرفیت 60 میلیون تنی در بالا دست رسید که امسال از این میزان ظرفیت بیش از 46 میلیون تن به بهره وری رسیده است که با توجه به مشکلات سال های اخیر و شرایط تحریم ها می توان گفت راندمان خوب و قابل قبولی برای این صنعت به ثبت رسیده است.

    وی با اشاره به چشم انداز رو به رشد صنعت پتروشیمی تا افق 1404 اظهار داشت: دولت نه تنها دیگر به سرمایه گذاری مجاز نیست بلکه منابعی نیز ندارد که بر اساس آن بتواند روند توسعه ای این صنعت را ادامه دهد بنابراین باید شرایطی فراهم کرد تا بخش خصوصی پروژه های نیمه تمام را تمام کرده و ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کند.

    پیوندی با بیان اینکه بخش خصوصی در این صنعت کم کم رشد خواهد کرد، گفت: بخش خصوصی اغلب کارخانه های آماده دولت را خریداری می کند بنابراین باید به فرهنگی دست یابیم که تدوام سودآوری در اصلاح ساختارها، توسعه در نوسازی و بازسازی و بهره گیری از دانش فنی و تکنولوزی های روز دیده شود.

    وی همچنین به اهمیت نقش سهامداران در این روند تأکید کرد و گفت: سهام داران این هلدینگ ها باید قانع شوند که این صنایع نیاز به نوسازی دارند تا ظرفیت های آنها به ظرفیت های مطلوب روز برسد.

    وی خام فروشی را ناظر بر عدم مقاومت در برابر تکانه های جهانی اقتصاد دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی حداکثر ظرفیت کشور در اقتصاد به کار گرفته شود و تا جایی که امکان دارد از خام فروشی حتی به قیمتی بالاتر از کالای فرآوری شده پرهیز شود.

    معاون مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی ایران در ادامه افزود: خام فروشی یعنی عدم مقاومت در برابر تکانه ها اما در اقتصاد مقاومتی یعنی زنجیره ارزش ادامه یافته و محصول فرآوری شده به خارج صادر شود و همه باید بدانند که خام فروشی افتخار نیست.

    پیوندی گفت: در کل صنعت پتروشیمی بیشتر از 7 درصد هیدروکربن کشور استفاده نمی شود اما از دل همین 7 درصد 46 میلیون تن کالا تولید می شود.

    وی در بخش پایانی این گفتگو گفت: اقدام و عمل یعنی مواد خام باید به کالا تبدیل و کالا از کشورمان صادر شود؛ صنعت پتروشیمی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است چون تقریباً به غیر از صنایع فلزی مطلق صنعتی وجود ندارد که به صنعت پتروشیمی مرتبط نباشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها