عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه:

نقدینگی برای ورود به بورس بهانه می‌خواهد

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: سرمایه برای ورود به هر بازاری نیاز به بهانه و دلیل است و در شرایط فعلی خبر خاصی و ویژه ای در حوزه اقتصادی و سیاسی شنیده نمی شود که موجب تحریک و ورود نقدینگی به بورس شود.

نقدینگی برای ورود به بورس بهانه می‌خواهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، امید احمدی در خصوص وضعیت کاهشی بازار سهام گفت: شرایط کنونی شاخص و قیمت سهام در بورس نگران کننده نیست و اصلاح قیمت در بازار امری طبیعی است.

    این کارشناس بازار سرمایه با رد ادامه مسیر نزولی در بورس افزود: هیجان و رشد بازار در زمستان پارسال به ویژه در گروه خودرویی اتفاقی است که در پی آن اصلاح قیمتی در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت را در پی داشته است.
    وی همچنین یکی دیگر از عوامل افت بازار در روزهای کنونی را انتشار گزارش‌های شرکت‌ها عنوان کرد که نتوانسته انتظارات سهامداران را برآورده کند.
    احمدی عامل دیگری که بر معاملات این روزهای بازار سهام اثرگذار است را ابهامات مربوط به اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها عنوان کرد و افزود: در صورت اجرای برجام هم باید منتظر بازده میان مدت برای اثرپذیری صنایع و بنگاهها از رفع تحریم ها بود.
    وی با اشاره به این که نوسان، جزئی انکارناپذیر از بازار سهام است اضافه کرد: نزدیک شدن به فصل مجامع و انتشار گزارشات متفاوت از شرکتها موجب می شود تا بازار روزهای منفی و مثبتی را به تناوب به خود ببیند.
    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص صنایع پیشروی بازار در روزهای آینده گفت: هر صنعت و سهمی اگر با دید بنیادی و بسته به شرایط شرکت ارزیابی و تحلیل شود از این پتانسیل برخوردار است تا تبدیل به لیدر بازار شود و نباید در بورس این گونه معامله کرد که چون یک گروه مثبت است همه نمادهای آن گروه باید مثبت باشد.
    وی با بیان این که در شرایط کنونی بورس از کمبود نقدینگی رنج می برد تصریح کرد: سرمایه برای ورود به هر بازاری نیاز به بهانه و دلیل است و در شرایط فعلی خبر خاصی و ویژه ای در حوزه اقتصادی و سیاسی شنیده نمی شود که موجب تحریک و ورود نقدینگی به بورس شود.
    این کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر پایان لیدری خوردویی ها در بورس در حال رقم خوردن است و بر این اساس بازار به دنبال لیدری جدید است که بسته به خبرهای منتشر شده باید انتخاب شود.
    احمدی افزود: عدم شفافیت و ابهام در روند همکاری و انعقاد قرارداد خودروسازان داخلی با شرکت‌های خارجی در کنار انتشار آمار و گزارش‌های ضعیف از عملکرد شرکت‌های این گروه موجب از بین رفتن چشم انداز روشن درخصوص روند سودسازی شرکت‌های گروه خودرویی شده است و به همین دلیل در بورس شاهد پوست اندازی از نظر لیدر بودن گروه خودرویی ها هستیم.
    وی گفت: با توجه به این که وضعیت قیمت جهانی نفت و برخی کالاهای اساسی در بازارهای جهانی بهبود یافته است احتمال ریزش شدید بازار سهام در سالجاری قدری دور از ذهن بنظر می رسد.
    احمدی ادامه داد: مجموع شرایط کنونی بازار سهام متاثر از شرایط فعلی اقتصاد کشور است و تا زمانی که اقتصاد از رکود خارج نشود نمی توان امید به تداوم رشد بازار در بلندمدت را داشت.
    وی گفت: معاملات هیجانی و احساسی هم از دیگر تهدیدات بازار سرمایه است که متاسفانه برخی از این فضا استفاده می کنند و با کسب سود، موجب ضرر برخی سهامداران بویژه تازه واردان می شوند.
    این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: فروکش کردن هیجانات بازار تا تیرماه و فصل مجامع، کاهش نرخ سود بانکی، یکسان‌سازی نرخ ارز، ابلاغ بودجه دولت و از همه مهمتر اجرایی شدن واقعی برجام و رفع تحریم ها در کنار حل برخی معماهای بازار از جمله تعیین تکلیف نرخ خوراک می تواند موجب ایجاد ثبات در بازار و رونق بلندمدت بورس شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو