عصر خودرو

بررسی میزان کاهش قیمت محصولات ایران خودرو در بازار در پی افزایش تولید

کنترل بازار با رشد ۸۶ درصدی تولید ایران خودرو

عصر بازار- جدیدترین آمار تولید ایران خودرو تا ۱۸ اردیبهشت ماه نشان دهنده رشد تولید ۸۶ درصدی این خودروساز و دستیابی به آمار تولید ۵۹هزار دستگاه خودرو است. ایران خودرو با این میزان از رشد تولید و عرضه خودرو به بازار تا ۱۸ اردیبهشت ماه کاهش ۶ تا ۲۰ درصدی قیمت محصولاتش در بازار را رقم زده که عملکردی بی‌سابقه طی سال های اخیر در راستای کنترل قیمت ها در بازار همگام با رشد تولید بوده است.

کنترل بازار با رشد ۸۶ درصدی تولید ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، سال 1402 از سوی رهبر معظم انقلاب، سال رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده و مهمترین هف از این نامگذاری، دستیابی به هدف مهار تورم از مسیر رشد تولید است که ایران خودرو در همین ماه های آغازین سال با قدرت به دنبال تحقق این شعار است.

    نکته جالب توجه آن است که ایران خودرو برای سال 1402 تولید حدود 900 هزار خودرو را برنامه ریزی کرده که ر مقایسه با امار تولید حدود 568 هزار دستگاهی سال 1401 این شرکت را نیازمند رشد 58 درصدی می کند اما در ماه های نخست سال که معمولا خودروسازان اهنک آرامی در زمینه رشد تولید دارند، این شرکت موفق به ثبت رشد 86درصدی شده که نشان از شتاب فراتر از برنامه این خودروساز در راستای پاسخ به تعهدات پیشین و کنترل قیمت ها در بازار خودرو است.

    محصولات ایران خودرو در مدل سال 1402 طی سال جاری از ابتدای سال تا کنون با کاهش بعضا 20 درصدی و حتی بیشتر در بازار مواجه شده اند که اصلی ترین دلیل آن رشد تولید و افزایش پاسخ به نیاز مشتریان در بازار خودرو بوده است.

    یکی از رکوردداران کاهش قیمت در بازار از محصولات ایران خودرو پژو 207 مولتی کالر اتوماتیک است که تا 20 درصد کاهش قیمت داشته و در هفته پایانی اردیبهشت به قیمت حدود 830 میلیون تومان رسیده است.

    خانواده تارا در هر دو مدل دنده ای و اتوماتیک کاهش 16 درصدی را تجربه کرده اند و از قیمت فراتر از 1.1 میلیارد تومان در مدل اتوماتیک به قیمتی روی مرز 900 میلیون تومان عقب نشینی کرده است. همچنین دنا پلاس توربو اتوماتیک که در روزهای پایانی فروردین 1402 به قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان رسیده بود با عقب نشینی 100 میلیون تومانی به 950 میلیون تومان رسیده است. خودرو مونتاژی و پطرفدار هایما S7پلاس نیز در حالی طی روز های پایانی فروردین 1402 به مرز 2 میلیارد توما نرسیده بود که با استمرار عرضه در روزهای نخست سال جاری قیمتش به حدود 1.7 میلیرد تومان کاهش پیدا کرده است. ایران خودرو همچنین به تازگی از مذاکرات جدید با شریک خارجی این شرکت برای افزایش ظرفیت تولید محصولات هایما خبر داده است.

    برچسب ها