عصر خودرو

مجید عشقی در بازدید از شرکت ملی مس مطرح کرد؛

عزم جدی سازمان بورس برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه

عصر بازار- رئیس سازمان بورس در بازدید از شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به آینده مثبت صنعت مس در افق ۴۰ سال آینده، از عزم جدی سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه خبر داد.

عزم جدی سازمان بورس برای عرضه عمومی شرکت‌های سهامی عام پروژه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، صبح امروز چهارشنبه (13 اردیبهشت 1402) مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در سفری به استان کرمان از شرکت ملی صنایع مس ایران بازدید کرد. عشقی در این بازدید از عزم جدی سازمان بورس و وزارت اقتصاد برای عرضه عمومی شرکت سهامی عام پروژه خبر داد.

    مجید عشقی در نشست خبری شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: با توجه به اقبال و شرایطی که امسال در بازار حاکم است می‌توانیم نقش پررنگی را در تامین مالی شرکت‌ها داشته باشیم. در تلاشیم تا به طور حتم شرکت سهامی‌عام پروژه را که در وزارت اقتصاد و سازمان بورس مورد بحث قرار گرفته بود، به عرضه عمومی رسانده تا منابع را جمع‌آوری کنیم. بازار سرمایه طی سال‌های گذشته نقشی موثری را در کمک به شرکت‌ها داشته است.

    عشقی همچنین تاکید کرد: به هیچ عنوان نگاه ما به بورس کالا یک طرفه نیست. باید اقداماتی صورت بگیرد تا قیمت‌گذاری کالاهایی که در بورس کالا عرضه می‌شود منصفانه باشد و به طور حتم باید از رانت جلوگیری بشود.

    صنعت مس آینده خوبی دارد و به راحتی می‌توان در مورد 40 سال آینده آن سخن گفت

    رئیس سازمان بورس با اشاره به آینده مثبت صنعت مس در افق 40 سال آینده گفت: سازمان بورس به تامین مالی شرکت ملی صنایع مس ایران کمک خواهد کرد. انتشار اوراق بدهی توسط این شرکت می‌تواند سرعت انجام پروژه‌ها را افزایش دهد. شرکت ملی صنایع مس ایران به واسطه قرار گرفتن در بین شرکت‌های سهام عدالت، متعلق به 50 میلیون سهامدار و شرکتی مردمی است. این شرکت نقش ویژه‌ای در رشد و توسعه بازار سرمایه دارد.

    مجید عشقی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنعت مس بازدهی بسیار خوبی خواهد داشت، گفت: موضع ما در سازمان بورس این است که از رانت کور و بی‌هدف جلوگیری کنیم. رانتی که در زنجیره اول تولید و توزیع می‌شود در بازارهای غیررسمی فروخته می‌شود و سود آن به جیب دلال می‌رود، به دنبال مقابله با آن هستیم.

    "ملی مس" جایگاه پنجم ذخایر مس دنیا
    علی رستمی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این نشست خبری اظهار کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در جایگاه پنجم ذخایر معدنی مس دنیا قرار دارد همچنین منابع زمین‌شناسی شرکت از 17 میلیارد تن به 19 میلیارد تن افزایش یافته است.

    وی افزود: فملی مشکل تامین آب برای طرح‌های توسعه‌ای خود را ندارد و بیش از 200 هزار متر عملیات حفاری در سال 1401 در این شرکت انجام شده است.

    برچسب ها