عصر خودرو

مدیرعامل انجمن ماشین‌سازان آلمان VDW :

آلمان بدنبال بازگشت به دوران طلایی صادرات به ایران است

عصر بازار- رئیس اتحادیه ماشین‌سازان گفت: نیاز ما به ماشین‌آلات پیشرفته در تکنولوژی نوین کشورهای اروپایی غیرقابل انکار است.

آلمان بدنبال بازگشت به دوران طلایی صادرات به ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، در نشست خبری نمایشگاه AMB ایران که در زمینه ماشین‌آلات و قطعات ماشین‌سازی برگزار خواهد شد حسن عمادی رئیس اتحادیه ماشین‌سازان با اشاره به سابقه این اتحادیه گفت: ما بیش از 30 سال است این اتحادیه را دایر کرده‌ایم و در حال حاضر نزدیک به 2 هزار و 500 عضو فعال داریم که همگی آنها در زمینه ماشین‌افزار که شامل قطعه‌سازی،‌ میل لنگ تراشی، پرس‌کاری و سایر زیرمجموعه‌ها فعالیت دارند.

    وی افزود: پس از توافق اخیر هسته‌ای ایران بیشتر کشورها مصمم هستند که مبادلات تجاری خود را با ما از سر بگیرند و ما باید از این فرصت استفاده کنیم.

    وی ادامه داد: آلمان نیز یکی از همین کشورهاست به همین سبب دو شرکت مطرح اشتوتگات و نوژن تصمیم به برگزاری چنین نمایشگاهی را در ایران گرفتند.

    وی ادامه داد: نیاز ما به ماشین‌آلات پیشرفته در تکنولوژی نوین کشورهای اروپایی غیرقابل انکار است به همین سبب علاوه بر ماشین‌سازان فعال تهران به مراکز سایر استان‌ها اطلاع داده شده که بتوانند از موقعیت و پتانسیل به وجود آمده کمال استفاده را ببرند.

    آلمان بدنبال بازگشت به دوران طلایی صادرات به ایران

    ولفرد شفر مدیرعامل انجمن ماشین‌سازان آلمان VDW با بیان اینکه این انجمن بیش از 290 عضو دارد گفت: شرکت‌های عضو این انجمن شرکت‌های متوسطی هستند و همگی آنها در بخش ماشین‌سازی، فلز و برش فعالیت دارند.

    وی ادامه داد: نمایشگاه AMB ایران یک محل خوبی برای افزایش سطح تبادلات تجاری با ایران است. ما به دنبال بازگشت به سال‌های طلایی 1900 هستیم که در آن زمان 190 میلیون یورو به ایران صادرات داشیتم و ایران نهمین بازار هدف ما بود.

    شفر تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات بوجود آمده این روند کمتر شده است اما در سال 2016 دوباره روند سعودی گرفت به طوری که سال گذشته 20 میلیون یورو به ایران صادرات داشتیم.

    وی با اشاره به بازار ماشین‌افزار بین‌المللی گفت: آلمان بعد از چین رتبه دوم را در صادرات ماشین‌افزار به ایران داشت و در حال حاضر تولیدکنندگان آلمان دومین تولیدکننده ماشین‌افزار بعد از چین در دنیا هستند. هر چند لازم است متذکر شوم عمده تولیدات چینی‌ها در بازار خودشان مصرف می‌شود.

    مدیر انجمن ماشین‌سازان آلمان ادامه داد: تولیدکنندگان آلمانی در سال گذشته با رشد 4 درصدی صادرات پیشرفت خوبی را داشته‌اند که این شامل فروش ماشین‌آلات و قطعات یدکی آنها بوده است. در واقع 75 درصد ماشین‌افزارهای ساخته شده در آلمان صادر می‌شود که این 4 درصد نیز شامل افزایش صادرات بوده است به طوری که سال گذشته به 50 میلیارد یورو می‌رسید و مکزیک بازار اول ماشین‌های آلمانی بود.

    بی‌صبرانه برای شروع نمایشگاه لحظه شماری می‌کنیم

    آندریاس مولر مدیرعامل شرکت نمایشگاه مس اشتوتگارت در این نشست خبری اظهار داشت: شهر اشتوتگارت پایتخت صنعتی آلمان است و شرکت‌های مطرحی همچون پورشه، بنز و بایر در این شهر فعالیت می‌کنند.

    وی ادامه داد: دو سوم نمایشگاه‌های کلاس اول دنیا در آلمان برگزار می‌شود که سهم شرکت ما 60 نمایشگاه در آلمان و 25 نمایشگاه در سرتاسر جهان است.

    مولر افزود: ما در 50 کشور دنیا فعالیت داریم و 3 شرکت نیز در آمریکا، ترکیه و چین تاسیس کرده‌ایم که آنها نیز در امر برگزاری نمایشگاه‌ها فعالیت دارند. ما فکر می‌کنیم حضور ما در ایران و مدیریت در برگزاری چنین نمایشگاهی تجربه موفقی باشد و بر همین اساس بی‌صبرانه برای شروع نمایشگاه لحظه شماری می‌کنیم. حضور بیش از 100 شرکت از 30 کشور جهان برای حضور در این نمایشگاه نشانه پویایی این سمپوزیم خواهد بود.

    وی ادامه داد: ما پاییز گذشته در جریان سفر به تهران و شرکت در نمایشگاه صنعت باتوجه و استقبال از این نمایشگاه از سوی شرکت‌های ایرانی و بازار 70میلیون نفری ایران این ایده به ذهنمان رسید که این نمایشگاه را برگزار کنیم و بعد از انجام این مقدمات می‌توانم بگویم که استقبال از آن برای ما غافلگیر کننده بود و من فکر می‌کنم این استقبال به سبب رفع تحریم‌های بین‌المللی بر علیه ایران بود. حضور 107 شرکت خارجی بیانگر این امر است.

    وقت استفاده از تکنولوژی روز دنیاست

    حسین ریاحی عضو این انجمن با اشاره به اعضای حقوقی ثبت شده گفت: ما نزدیک به 100 عضو داریم که در صنایع مختلف همچون پتروشیمی، آب و فاضلاب و خودرو فعالیت می‌کنیم.

    وی ادامه داد: ما سعی کردیم در این 8 سالی که دچار تحلیل بودیم در حد توان نیازهای کشور را تامین کنیم اما اکنون با باز شدن فضای بین‌المللی، وقت استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا است.

    ریاحی تصریح کرد: هدف ما از برگزاری چنین نمایشگاهی ضمن تعامل با شرکت‌های خارجی وارد کردن تکنولوژی روز است و ما صرفا به دنبال واردات محصول نهایی نخواهیم بود.

    ریاحی تصریح کرد: آلمان صاحب تکنولوژی و صنعت است و امیدواریم این نمایشگاه مقدمه‌ای برای برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در کشور باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو