عصر خودرو

کاردار ایران در لندن:

هیچ مانعی برای تبادلات بانکی وجود ندارد

عصر بازار- به ابتکار کنفدراسیون صنایع انگلیس و همکاری موسسه جهانی مکنزی، میزگردی با حضور تعدادی از مقامات اقتصادی انگلیس از جمله نماینده تجاری نخست‌وزیر انگلیس، رییس موسسه تضمین مالی صادرات انگلیس و تعدادی از شرکت‌ها و موسسات اقتصادی به منظور بررسی و تبادل نظر در خصوص فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در ایران برگزار شد.

هیچ مانعی برای تبادلات بانکی وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در این میزگرد که با سخنرانی افتتاحیه محمدحسن حبیب‌اله‌زاده، کاردار جمهوری اسلامی ایران در لندن آغاز به‌کار کرد، نمایندگان بخش‌های دولتی و خصوصی تجاری انگلیس شرکت داشتند.

    کاردار کشورمان در این میزگرد به تشریح آخرین وضعیت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و فرصت‌ها و زمینه‌های مورد علاقه طرف ایرانی جهت جذب سرمایه‌گذاری خارجی از جمله حمل و نقل ریلی و هوانوردی، نفت و گاز، پتروشیمی، پالایشگاه، انرژی‌های نو، آب و فاضلاب و صنایع خودروسازی پرداخت.

    حبیب‌اله‌زاده با اشاره به لزوم اقدام بانک‌ها برای شروع تبادلات مالی خاطرنشان کرد: بر اساس برجام هیچ مانعی برای تبادلات بانکی وجود ندارد و اگر مسایلی ناشی از فضای روانی ایجاد شده است، حسب تعهدات مندرج در برجام، وظیفه دولت و بخش خصوصی است که زمینه را برای انجام عادی و روان تجارت بین دو کشور فراهم کنند.

    شرکت کنندگان در میزگرد مشترک کنفدارسیون صنایع انگلیس و موسسه جهانی" مکنزی" نیز ضمن برشمردن زمینه‌های مورد علاقه خود برای همکاری شریکان ایرانی در زمینه نفت و گاز، حمل و نقل، هواپیمایی، خودروسازی و نیروگاه‌های برق را برشمرده و آمادگی خود جهت حضور فعال در بازار ایران را مورد تاکید قرار دادند.

    شرکت‌ها و موسسات اقتصادی شرکت کنننده در این میزگرد هم‌چنین به جایگاه ایران به عنوان یک بازار نوظهور اشاره کرده بر مزیت‌های کشورمان را از جمله دارا بودن ذخایر سرشار نفت و گاز، جمعیت جوان و تحصیل کرده و ضریب هوشی بالا تاکید کردند.

    هم‌چنین به این مورد اشاره شد که ایران کشوری با ثبات و دارای ظرفیت‌های فراوان در منطقه است. نمایندگان صنایع انگلیس ابراز امیدواری کردند که موضوع فضای روانی ناشی از اقدامات آمریکا در قبال بانک‌ها هرچه زودتر برطرف تا گام‌های بزرگ‌تری برای تجارت و سرمایه‌گذاری برداشته شود.

    طرف انگلیسی هم‌چنین اعلام کرد که آماده کمک به تضمین سرمایه‌گذاری شرکت‌های انگلیسی در جمهوری اسلامی ایران است.

    کنفدارسیون صنایع انگلیس یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های تجاری انگلیس به شمار می‌رود. تعداد اعضای مستقیم و غیرمستقیم کنفدراسیون صنایع انگلیس بالغ بر 190 هزار عضو است. بیش از 140سازمان و اتحادیه تجاری در چارچوب این کنفدراسیون فعالیت دارند.

    کنفدراسیون صنایع انگلیس از طریق دفاترخود در لندن، پکن، واشینگتن، بروکسل و دهلی‌نو فعالیت‌های تجاری بین‌المللی خود را هماهنگ می‌کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها